deling af stofa commection?
Fra : Thomi

Dato : 14-03-01 17:30

Hej NG
Jeg har en stationær pc og en bærbar, de har begge netkort og jeg vil
gerne have dem sat op sådan at de kan dele min stofanet tilslutning.
Da jeg har hørt at det er noget bøvl med to netkort i en maskine
såhavde jeg tænkt at købe en hub men min logiske sans siger mig at der
kun er en maskine der kan være på nettet ad gangen når jeg nu kun har
en ip adresse. Er der nogen der ved hvordan man kan komme uden om det
med stofanet så ville jeg gerne have noget hjælp.
På forhånd tak.
Thomi

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 14-03-01 23:05

Det kan du ikke sådan uden lige. Men det skulle der blive løst op for med
den nye portal som stofanet fortalte Run2Net (www.run2net.dk) om. Den der
skulle erstatte det login program folk bruger nu (telnet) med en portal den
15. februar 2001

Når det kommer til at virke er det noget med at de låser op for flere MAC
adresser på "modemet" og begynder at sælge en hub/switch man skal bruge hvis
man vil være flere på.

Fra : Thomi

Dato : 15-03-01 00:24

On Wed, 14 Mar 2001 16:29:30 GMT, thomi@mail1.stoanet.dk (Thomi)
wrote:

> [...]
>en ip adresse. Er der nogen der ved hvordan man kan komme uden om det
>med stofanet så ville jeg gerne have noget hjælp.

Mange tak for svaret
Thomi

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 15-03-01 13:52

Forresten så er det ikke så svært det med to netkort i en maskine, jeg kører
det ude n problemer men den der så leger server skal bare være tændt før den
anden kan komme på.

Hvis det er noget du gerne vil have hjælp til (opsætningen af TCP/IP
protokollerne) så skriver du bare.
Jacob Laugesen