Rosegarden4
Fra : John Vedsegaard

Dato : 11-02-03 22:25

Har nogen af jer erfaring med instalation af dette program.

Jeg får et vindue med følgende indhold

[Vindue]
Kunne ikke åbne pakke

Filen
'/home/john/Downloadet/Lyd/Programmer/rosegarden/rosegarden/rosegarden'
kunne ikke læses. Forsikr dig om at du har de nødvendige rettigheder til
den.

[Vindue]

Hvad gør jeg ved det?

John Vedsegaard

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-03 23:03

John Vedsegaard wrote:
> [...]
> '/home/john/Downloadet/Lyd/Programmer/rosegarden/rosegarden/rosegarden'
> kunne ikke læses. Forsikr dig om at du har de nødvendige rettigheder til

Kunne det ikke være væsentligt at oplyse om operativsystem, version,
pakkens navn, hvad det er du prøver, hvorfor etc.?

Sagt på en anden måde: ud fra de oplysninger du har givet er det svært
at hjælpe.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-02-03 16:07

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> pakkens navn, hvad det er du prøver, hvorfor etc.?
>
> Sagt på en anden måde: ud fra de oplysninger du har givet er det svært

System er Redhat 8.0

Jeg er nu kommet ud over dete problem, til gengæld har jeg fået et nyt:
Rosegarden4 kræver jack-audio-conectionkit, når jeg prøver at
indstalerer dette kommer nedenstående meddelse:
Filen libasound.so.0 kan ikke findes..

Hvordan undersøger jeg om alsa er indstaleret?
Der er lyd på min computer.

John

Fra : Kim Emax

Dato : 12-02-03 01:01

John Vedsegaard wrote:

> kunne ikke læses. Forsikr dig om at du har de nødvendige rettigheder
> til den.
> Hvad gør jeg ved det?

prøver som root?

--