KDE headerfiles ?
Fra : sv-e

Dato : 11-02-03 09:13

Hej NG
Nedenstående fejl får jeg, når jeg vil have ksoundrecord0.5 compileret.
<klip>
checking for msgfmt... /usr/bin/msgfmt
checking for gmsgfmt... /usr/bin/msgfmt
checking for xgettext... /usr/bin/xgettext
checking for KDE... libraries /usr/lib, headers /usr/include/kde
checking for extra includes... no
checking for extra libs... no
checking for kde headers installed... configure: error: \
your system is not able to compile a small KDE application!
Check, if you installed the KDE header files correctly.
</klip>
Dette forsøgt på en helt alm. Red Hat 8 installation, med alle
udviklingspakker installeret, til både KDE og Gnome, kan nogen hjælpe ?

vh
sv-e

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 11-02-03 18:57

sv-e wrote:

> [...]
> Dette forsøgt på en helt alm. Red Hat 8 installation, med alle
> udviklingspakker installeret, til både KDE og Gnome, kan nogen hjælpe
Programmet ksoundrecord0.5 er beregnet til Qt-2.*/KDE-2.* og RH 8.0
kommer svjv med Qt-3.*/KDE-3.* og da hovedversionerne af Qt er
inkompatible så fejler dit forsøg.

Der var det samme problem i RH 7.* men her var det Qt-1 og Qt-2 som var
problemet. Dengang løste RH problemet med en KDE-1 compat pakke samt en
Qt-1 version som kunne installeres "ved siden af" Qt-2.

Prøv at tjekke om din RH CD ikke indeholder en KDE-2-compat (eller noget
lignende) samt en version af Qt-2. Hvis de findes og du installerer dem
så skal du sikkert huske at bruge -with-qt-dir=/foo/bar/qt-2.?.? når du
kører configure.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.