KDE 3.1 igen igen
Fra : TH

Dato : 10-02-03 22:22

Davs,

Efter et smut omkring Mandrake 9.1 Beta 3 står den nu og tygger på 9.0 endnu
engang....der er for meget der ikke er oversat i 9.1 endnu.

Nuvel..Jeg har denne URL til RPM'erne:
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/contrib/texstar/linux/distrib
utions/mandrake/9.0/KDE-3.1/

Jeg har gnasket gennem KDE og man rpm hele aftenen og tror nok jeg er klar
til at installere:

1.
Er det korrekt at jeg downloader alle RPM'erne til fx. roots homedir?

2.
Starter med at installere
rpm -i kdesupport.arch.rpm
rpm -i kdelibs.arch.rpm
rpm -i kdebase.arch.rpm

-I nævnte rækkefølge....

4.
Derefter alle andre RPM'er med -Uvh istedetfor -i. ?

5.
Hvis jeg bruger Urmpi så får jeg ikke alle RPM'erne?

Takker...
/TH

---

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 11-02-03 00:42

TH wrote:

27-01-2003

du kan downloade det hele med konstruct:

http://www.kde.org/info3.1.html

Jeg har først for ganske nyligt selv fået et tip om det. Jeg har forsøgt
en del gange hvor jeg ikke har kunnet få forbindelse til det ftp hvor
kde skal hentes. Men det er vel ikke så underligt når den lige er
kommet. Det installerer hele kde uden for root, i dit home.

Hilsen Claus

Fra : TH

Dato : 11-02-03 01:03

Hej,

"Claus Christian Larsen" <tip@tophygiejne.dk> skrev i en meddelelse

> du kan downloade det hele med konstruct:
>
> http://www.kde.org/info3.1.html

Den giver 404 her?

> [...]
> kde skal hentes. Men det er vel ikke så underligt når den lige er
> kommet. Det installerer hele kde uden for root, i dit home.

Netop...jeg har siddet hele aftenen for at finde en FTP server som der bare
var _lidt_ gang i...Der er nok mange med samme mission for tiden :)

/TH

---

Fra : TH

Dato : 11-02-03 01:02

Hej,

Jeg har stillet nogle spørgsmål i alt.os.linux.mandrake....som jeg håber en
herinde også gider svare på, for det kunne være rart med flere inputs...jeg
håber ikke det gør noget at det er på engelsk...det behøver svaret self.
ikke at være :)

Hi,

I just installed MD9.0 without KDE...Then searched the web for info on how
to install KDE 3.1. I found the easiest way was to use urpmi with texstar as
chosen from this website:
http://plf.zarb.org/~nanardon

This sets up the Texstar in the RPMDrake base right?
Now...the commandline I get runs ok and, again, via the web I know that I
have to issue:
urpmi kdebase

-which installs KDE 3.1. No problems...but hey...I dont understand it :)

1. Why kdebase?
Why do I issue "urpmi kdebase" ? Theres no RPM by that name in the texstar
dir. There are a couple that looks like it, but no "kdebase.rpm". How does
it know which RPM to start with?

2. Future upgrades
Now the installation of KDE3.1 by this method is very "basic"...if I want to
add say kdegames, what do I then issue? "urpmi kdegames"?

3. Language
Im from Denmark and of course I want DK language now that it is
available...do I just issue:
urpmi <languagefile>.rpm?

4. Final question :)
Suppose I download ALL rpm's in the texstar dir....and then issue:
urpmi *
As I understand it, I then specify to install all RPMs in that
directory..right? But what does urpmi do with the RPM's that allready _is_
installed? installs them again or jumps over so to speak....:)
-Oh btw: How does urpmi know that it should process the files in the
directory and not search for "*" (or whatever) in the other urls/dirs ?

Thx for your time,
/TH

---