KDE 3.1 , fonte etc.
Fra : TH

Dato : 10-02-03 11:24

Hej,

Jeg har lige installeret Mandrake 9.0 uden KDE. Derefter valgt "urpmi" til
at downloade og installere KDE 3.1 via Texstar (Tak til Jesper Krogh). Det
virkede fint og KDE 3.1. kører rigtigt godt. Jeg har dog lige en
detalje....umiddelbart ser det ikke ud til at alle KDE komponenter er
installeret? Fx. mangler Kword etc...er dette normalt?

Så skal jeg nu have installeret den danske oversættelse. Den er downloadet
og udpakket (tak til Lars Kongshøj). Men ak...der er ingen manual til dette
:) Så hvordan installerer jeg egentligt dette? Der er både en install-sh og
makefile-in og andre interessante ting...men hvad gør en Noob her?

Så til sidst sagen om fontene...KDE3.1 hjalp desværre ikke på fontene...Jeg
har valgt Helvetica og anti-alised men i fx. OpenOffice ser der sgu ikke for
godt ud...Jeg har set denne URL:
http://corefonts.sourceforge.net/

-Som tager sig af problemet...men den henvender sig kun til Mandrake 8.2
brugere...og min erfaring udi re-installation pga pilfingeri her de sidste
par dage har lært mig at jeg så allerede bør stoppe op her :)

Nogen som kører Mandrake og har installeret "rigtige" fonte? Jeg giver ikke
op....Mandrake ser nemlig ud til at være præcist det OS jeg har ventet på!

Mvh
TH

---

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-02-03 11:43

TH wrote:

> [...]
> detalje....umiddelbart ser det ikke ud til at alle KDE komponenter er
> installeret? Fx. mangler Kword etc...er dette normalt?

Ja, det er ikke en del af KDE men en del af Koffice.

> Nogen som kører Mandrake og har installeret "rigtige" fonte? Jeg giver
> ikke op....Mandrake ser nemlig ud til at være præcist det OS jeg har
> ventet på!

Jeg har brugt font-importeringsværktøjet i Mandrake Control Center til at
importere ttf fonte, Hvis du sætter den til advanced options kan du vælge
en mappe med fonte og derefter importere dem. De kan derefter bruges i bla
OpenOffice.

--
Magnus Pedersen

Fra : TH

Dato : 10-02-03 11:54

Hej,

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er ikke en del af KDE men en del af Koffice.

Ok? Men er KOffice da ikke en del af KDE?

> [...]
> en mappe med fonte og derefter importere dem. De kan derefter bruges i bla

Ja det tænkte jeg også, men jeg har sgutte et bibliotek med fonte :) ?
Kan de downloades et eller andet sted fra?

/TH

---

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-02-03 12:21

TH wrote:

> Ok? Men er KOffice da ikke en del af KDE?

KOffice er en selvstændig samling programmer der kører under KDE
http://www.koffice.org/

> Ja det tænkte jeg også, men jeg har sgutte et bibliotek med fonte :) ?
> Kan de downloades et eller andet sted fra?

Jeg kan ikke forestille mig det kan være svært at finde ved hjælp af google,
men jeg ved det ikke.

Jeg kopierede dem jeg havde liggende i en gammel windowsinstalation over i
en anden mappe og bad MCC om at importere derfra.

--
Magnus Pedersen

Fra : TH

Dato : 10-02-03 12:46

Hej,

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke forestille mig det kan være svært at finde ved hjælp af
google,
> men jeg ved det ikke.

Ok de er fundet...
Men du skulle vel ikke vide hvordan man installerer DK sprog? Jeg har filen
"kde-i18n-da.tar.bz2" og jeg kan også pakke den ud....men hvad så?

Kan ikke finde noget som helst om hvordan man installerer filerne på
http://i18n.kde.org ?

?

/TH

---

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-02-03 14:27

TH wrote:

> [...]
> Men du skulle vel ikke vide hvordan man installerer DK sprog? Jeg har
> filen "kde-i18n-da.tar.bz2" og jeg kan også pakke den ud....men hvad så?

Nej, detsværre, jeg holder mig til at installere fra RPM, til nød src.rpm så
er der andre der har lavet alt det "svære" for mig

Et gæt kunne være
1) pak ud
2) ./configure
3) make
4) make install

eller noget i den stil
--
Magnus Pedersen

Fra : TH

Dato : 10-02-03 16:35

Hej,

> Nej, detsværre, jeg holder mig til at installere fra RPM, til nød src.rpm

> er der andre der har lavet alt det "svære" for mig
> [...]

Ok...ved du om der findes en RPM som indeholder DK-sprog til KDE3.1? Nu har
jeg siddet og gloet på de filer hele dagen...og komme ingen steder :(

Det ender nok med jeg downloader 9.1 beta3 bare for at få KDE på dansk til
at funke...men det er jo lidt en falliterklæring :)

/TH

---

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-02-03 21:30

TH wrote:

> :) Så hvordan installerer jeg egentligt dette? Der er både en
> :install-sh og makefile-in og andre interessante ting...men hvad gør
> en Noob her?

Kan du ikke bare fortsætte hvor du slap og hente sprogpakken
prækompileret, du finder den på samme server:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : TH

Dato : 10-02-03 22:11

Hej,

"Thomas Overgaard" <thover@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> TH wrote:

> Kan du ikke bare fortsætte hvor du slap og hente sprogpakken
> prækompileret, du finder den på samme server:

Lol...den har jeg ledt efter hele dagen thx :)

/TH

---