Bruge postix eksternt
Fra : Kasper

Dato : 09-02-03 16:36

Hej ng.
Er det muligt at bruge min postfix server udefra, så jeg f.eks. kan
sætte mit mailprogram på arbejdet op til at bruge min mailserver
derhjemme?

/Kasper

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-02-03 17:31

Kasper <knl@oncable.dk> wrote in message
> Hej ng.
> Er det muligt at bruge min postfix server udefra, så jeg f.eks. kan
> sætte mit mailprogram på arbejdet op til at bruge min mailserver
> derhjemme?

Hvis du mener for at hente post på din server - det er intet problem (det er
bare ikke postfix du skal bruge til det, men en pop3/IMAP server).

Hvis du mener for at sende post via din server - det er heller ikke et
problem, hvis du anvender en webmail direkte på dit system.

Men vil du sende fra dit arbejde vha. et normalt mailprogram (Outlook
f.eks.) skal du passe meget på at du ikke får lavet et openrelay. Normalt
bør du anvende den smtp server som jeres ISP tilbyder jeres arbejdsplads.
Alternativt skal du sætte noget validering på din server, men det kræver at
du holder tungen lige i munden, for en lille fejl, og din maskine kan blive
anvendt til at sende SPAM. Hvis du har TDC Netexpress kan du ikke gøre det,
da de blokker for port 25 - så kan du kun bruge webmail. Har du Proaccess
kan du gøre det.

Jørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-02-03 19:17

Jørn Hundebøll wrote:
> [...]
> da de blokker for port 25 - så kan du kun bruge webmail. Har du Proaccess

Det burde ikke være specielt risikabelt at smide sit firmas offentlige
ip-addresse ind i mynetworks..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-02-03 21:01

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
Proaccess

> Det burde ikke være specielt risikabelt at smide sit firmas offentlige
> ip-addresse ind i mynetworks..

Nej, det er måske endda en god ide, hvis man bruge "tjenester" fra arbejde -
men ved.r mail er problemet for Kasper nok mest, at han i følge DK
Hostmaster har TDC Kabel internet, og der mener jeg også at port 25 er
blokeret - så jeg håber for ham at han kun ønsker at hente mails.

Jørn