Unable to open DNS cache file /var/lib/web~
Fra : Kim Emax

Dato : 09-02-03 16:23

Hey

Har en RH 7.3 og hver dag kommer der denne mail:

Subject: Cron <root@server> run-parts /etc/cron.daily

/etc/cron.daily/00webalizer:

Error: Unable to open DNS cache file /var/lib/webalizer/dns_cache.db

Jeg har søgt og søgt, eneste forklaring har været en udmelding fra redhat
(http://rhn.redhat.com/errata/RHSA-2002-254.html), hvor man skal opgradere
webalizer, men den jeg har installeret er nyere end den de anbefaler. Jeg
fandt et andet hint, skulle touche filen, det har heller ikke hjulpet (den
fandtes ikke før og at lave en tom fil med touch, løste ingenting.)

Nogen, der har haft lignede problem og/eller har en løsning til dette?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Jesper Krogh

Dato : 09-02-03 16:26

I dk.edb.system.unix, skrev Kim Emax:
> Har en RH 7.3 og hver dag kommer der denne mail:
> Subject: Cron <root@server> run-parts /etc/cron.daily
> /etc/cron.daily/00webalizer:
>
> Error: Unable to open DNS cache file /var/lib/webalizer/dns_cache.db

Hvilken bruger forsøger webalizer at åbne filen som?
Eksisterer filen ?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-02-03 17:29

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> Hvilken bruger forsøger webalizer at åbne filen som?
> Eksisterer filen ?

Ind og gænnemlæs webalizer config filen, der står det hele du skal bruge :)

Mvh
Michael

Fra : Kim Emax

Dato : 09-02-03 17:54

Jesper Krogh wrote:

> Hvilken bruger forsøger webalizer at åbne filen som?

Hvordan ser jeg det? Ikke som root, der vises ikke noget ved en crontab -e

> Eksisterer filen ?

Nej, det var derfor jeg prøvede at touche filen, for at oprette den. En
løsningsmodel jeg fandt et sted....

Fra : Nukehosting

Dato : 12-02-03 00:47

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> /etc/cron.daily/00webalizer:
>
> Error: Unable to open DNS cache file /var/lib/webalizer/dns_cache.db
Jeg havde ligende problem, hvor den senere væltede.
jeg afinstallede & geninstaleede webalizer og så kørte den igen

Fra : Kim Emax

Dato : 12-02-03 01:00

Nukehosting wrote:

> Jeg havde ligende problem, hvor den senere væltede.
> jeg afinstallede & geninstaleede webalizer og så kørte den igen

Jeg udkommenterede linien, der ville indlæse dns_cache, så nu kommer fejlen
ikke mere... Har dog ikke lige haft tid til at se, om den genererede en ok
stat nu...