Spamcop problemer
Fra : Max Andersen

Dato : 07-02-03 14:29

er der nogen der har oplevet at spamcop lister folk der ikke burde listes og
spamcop selv skriver at de ikke burde?

http://spamcop.net/w3m?action=checkblock&ip=80.196.92.2

Er der et sted man kan rapportere dette, eller er der nogle gode Blacklist
alternativer?

Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-03 14:34

Max Andersen skrev:

> er der nogen der har oplevet at spamcop lister folk der ikke
> burde listes og spamcop selv skriver at de ikke burde?
>
> http://spamcop.net/w3m?action=checkblock&ip=80.196.92.2

Er det ikke bare en TTL som ikke er død endnu?

// Klaus

Fra : Max Andersen

Dato : 07-02-03 15:24

Nej, serveren eksisterer, men der er lukket for port 25 og den har mx-backup
hos TDC, men spamcop har nu fjernet den fra listen. Det undrede mig bare at
den kom i, samtidig med at spamcop på siden skrev at den ikke skulle være i
(?!?).

det er jo en aggressiv spamcop, men jeg undrede mig bare lidt, for det er
vel ikke sidste gang der bliver blokeret for legale mailservere, men det kan
jeg da godt acceptere. minusserne er MEGET mindre end plusserne.

Max

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-02-03 11:35

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote:

>Nej, serveren eksisterer, men der er lukket for port 25 og den har mx-backup
>hos TDC,

Det siger intet om, hvorvidt den hoerer til i Spamcops liste.
Spamcop er ikke begraenset til at vaere en liste over aabne
relays.

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Fra : Max Andersen

Dato : 08-02-03 17:28

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Det siger intet om, hvorvidt den hoerer til i Spamcops liste.
> Spamcop er ikke begraenset til at vaere en liste over aabne
> relays.

Det skrev jeg nu heller ikke. Den er også fjernet nu. Spamcop skrev selv på
deres side at den ikke burde være der. Det var det spørgsmålet gik på. Har
du et svar på det?

At jeg nævner deres konfiguration var kun uddybende info til svar på et TTL
spørgsmål.

> Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
> det væk, du ikke svarer på.

Ja, det var en fejl, undskyld. Men hellere svare på et spørgsmål med lidt
koreografi, end at svare på et der ikke er stiillet :).

Max

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-02-03 18:41

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote:

>Det skrev jeg nu heller ikke.

Jeg er klar over, hvad du skrev. Men pga. citeringsmaaden maatte
jeg gaette paa, _hvorfor_ du skrev det.

>Den er også fjernet nu. Spamcop skrev selv på
>deres side at den ikke burde være der. Det var det spørgsmålet gik på. Har
>du et svar på det?

Nej. Men det aergrer mig gevaldigt, at du ikke paa en eller anden
maade tog en kopi af siden, saa vi lidt mere praecist kunne se,
hvad du mente. De har jo nok ikke paa dansk skrevet "at den ikke
burde vaere der".

--
Allan