Installering af program
Fra : Søren

Dato : 03-02-03 11:32

Jeg har SuSE 7.3 installeret og har downloadet: linux-506.tar.gz fra
Adobe, så jeg kan læse PDF filer. Indtil videre har jeg kun downloadet
og det ligger i

/home/mig/nautilus/linux-506.tar.gz

Ifølge readme filen skal install scriptet anvendes. Da jeg ikke har
prøvet at installere noget under linux vil jeg gerne høre, om der er én,
der trin for trin (også det underforståede) kan fortælle mig, hvordan
jeg installere ovennævnte. Jeg skal sikkert ind i terminal vinduet, men
er ellers grøn m. h. t. installering under linux.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-02-03 18:54

Søren wrote:

> jeg installere ovennævnte. Jeg skal sikkert ind i terminal vinduet, men
> er ellers grøn m. h. t. installering under linux.

Ret din webbrowser mod "http://www.sslug.dk/linuxbog/", maaske mere
specifikt "http://www.sslug.dk/linuxbog/unix/bog/". Naar du er
faerdig der, vil du med sikkerhed have fundet svaret paa dit
spoergsmaal.

VH,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Søren

Dato : 04-02-03 12:05

Ole Michaelsen wrote:

> Ret din webbrowser mod "http://www.sslug.dk/linuxbog/", maaske mere
> specifikt "http://www.sslug.dk/linuxbog/unix/bog/".

Det har jeg så gjort, og linuxbogen vil jeg også vende tilbage til, da
den indeholder meget nyttig information.

> Naar du er faerdig der, vil du med sikkerhed have fundet svaret paa dit
> spoergsmaal.

En gennemgang på dit link gav dog ingen umiddelbar løsning på mit
spørgsmål. Jeg søger selv lidt videre ...

Venlig hilsen
Søren

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 04-02-03 12:53

Søren wrote:
> [...]
> og det ligger i
>
> /home/mig/nautilus/linux-506.tar.gz
>
> Ifølge readme filen skal install scriptet anvendes.

Det er muligt at du vil kunne gøre det således:

su

cp linux-506.tar.gz /usr/local

cd /usr/local/(muligvis adobe)

tar zxfv linux-506.tar.gz

Læs hvad der står i install

sh blabla

Alternativt kan du åbne kpackage. Det er et grafisk værktøj til at
installere pakker med.

Når det er færdigt åbner du kappfinder, f.ers ved at skrive kappfinder i
konsol, ikke i root.

så lægger det sig i menyen

Hilsen Claus