qmail og relay
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 31-01-03 00:36

Hej

Jeg har oplevet en sjov lille ting som jeg ikke hvordan jeg kommer videre
med, så jeg ville høre om andre har oplevet det samme.

Jeg kører med et qmail+vpopmail setup og har blandt mange domæner et der
hedder ildal.dk med en user morten.

Når der forsøges af sendt en mail til morten.ildal@magasin.dk fra outlook
express afvises mailen med følgende besked
The message could not be sent because one of the recipients was rejected
by the server. The rejected e-mail address was 'morten.ildal@magasin.dk',
Subject 'test', Account: 'ildal.dk', Server: 'mail.ildal.dk', Protocol:
SMTP, Server Response: '553 sorry, that domain isn't in my list of
allowed rcpthosts (#5.7.1)', Port 25, Secure(SSL): No, Server Error: 553,
Error Number: 0x800CCC79
Sender jeg derimod fra evolution er der ingen problemer.

Er der nogen der ved hvorledes man slipper ud af den ?

/Sonni

Fra : Kim Emax

Dato : 31-01-03 01:16

Sonni Skammelsen wrote:
> Er der nogen der ved hvorledes man slipper ud af den ?

Bare en tanke, sender OE og Evolution gennem de samme mailservere og med
samme e-mail adresse?

--
Kim Emax

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 31-01-03 09:59

On Fri, 31 Jan 2003 01:15:37 +0100, Kim Emax wrote:

> Bare en tanke, sender OE og Evolution gennem de samme mailservere og med
> samme e-mail adresse?

Ja, jeg kune se i loggen på mailserveren at den har sendt mailen fra
evolution og jeg kan se oe snakker med mailserveren når den bliver
afvist.

/Sonni

Fra : soren

Dato : 31-01-03 10:14

Sonni Skammelsen <news@sonni.org> writes:

> Ja, jeg kune se i loggen på mailserveren at den har sendt mailen fra
> evolution og jeg kan se oe snakker med mailserveren når den bliver
> afvist.

Hvordan har du sat dine relay-regeler op ? eksplicit i dine tcprules eller
dynamisk når man tjekker mail (v/ pop3/imap) ?

Mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 31-01-03 11:48

On Fri, 31 Jan 2003 10:14:15 +0100, soren wrote:

> Hvordan har du sat dine relay-regeler op ? eksplicit i dine tcprules
> eller dynamisk når man tjekker mail (v/ pop3/imap) ?

Dynamisk.
Men problemet er løst, det viste sig at være fejlkonfiguration af oe,
havde glemt at sætte den op til at logge på før den sendte mails.

/Sonni

Fra : soren

Dato : 31-01-03 12:51

Sonni Skammelsen <news@sonni.org> writes:

> Dynamisk.
> Men problemet er løst, det viste sig at være fejlkonfiguration af oe,
> havde glemt at sætte den op til at logge på før den sendte mails.

Voila, ville have været mit næste spørgsmål når du havde svaret dynamisk .

Mvh,

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 31-01-03 14:37

On Fri, 31 Jan 2003 10:14:15 +0100, soren wrote:

> Sonni Skammelsen <news@sonni.org> writes:
>

> Hvordan har du sat dine relay-regeler op ? eksplicit i dine tcprules
> eller dynamisk når man tjekker mail (v/ pop3/imap) ?

Jeg var måske lidt hurtig før, det virker ikke efter hensigten endnu.
Jeg har configureret vpopmail med --enable.roaming.users=y og den burde
således smide en ip med tilladt relaying i filen
/home/vpopmail/etc/open-smtp men der sker ikke og jeg får den førnævnte
fejl.
Jeg bruger courier som pop3 server.

/Sonni