Pendant til Publisher
Fra : pH

Dato : 30-01-03 19:39

Hej
Findes der til Linux en pendant til MS Publisher eller andet dtp-program?

På forhånd tak

Per J

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-01-03 20:26

pH wrote:

> Hej
> Findes der til Linux en pendant til MS Publisher eller andet dtp-program?

OpenOffice eller KOffice har måske noget du kan bruge.

--
Martin L. Johansen

Fra : dudsen

Dato : 30-01-03 21:22

pH wrote:

> Hej
> Findes der til Linux en pendant til MS Publisher eller andet
> dtp-program?

Der er ikke overvældene mange af dem derude
Scribus er nok det nermeste du kommer på et brugbart grafisk linux
DTP program.
Scribus's homepage er
http://www.atlantictechsolutions.com/scribusdocs/projects.html

Jeg kender ikke nok til hverken scribus eller MS Publisher til at
kunne sige om scribus er godt nok til at erstatte.
JEg tvivler men det er vel et forsøg værd.
Derudover er der rygter om et komersielt program der er på trapperne.

--
Daniel Udsen
Jorden gik under i går

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-03-03 19:42

On Thu, 30 Jan 2003 21:22:24 +0100, dudsen <dudsen@gjk.dk> wrote:

>Derudover er der rygter om et komersielt program der er på trapperne.

Er det PageStream du tænker på? (http://www.grasshopperllc.com/ )

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 21:42

In article <b1bsd4$1to8$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, pH wrote:
> Hej
> Findes der til Linux en pendant til MS Publisher eller andet dtp-program?

Adobe InDesign på MacOS X på Linux. Kræver du kører Linux PPC.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-01-03 21:58

Den Thu, 30 Jan 2003 20:41:39 +0000 (UTC) skrev Povl H. Pedersen:

>Adobe InDesign på MacOS X på Linux. Kræver du kører Linux PPC.

Hvad? Findes der allerede en OSX-"emulator" i stil med Wine? Så man kan
køre Mac-software direkte på Linux?

Eller er der tale om noget VM-Ware agtigt?

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 30-01-03 23:07

On Thursday 30 January 2003 21:57, Kent Friis wrote in message
<b1c3kg$75c$3@sunsite.dk>:
> Eller er der tale om noget VM-Ware agtigt?

Du skal have en PPC-maskine for at kunne bruge det.

/Joergen

--
The address in the From: header is valid, but rarely checked.
To mail me, use this (and have a good reason!):

Fra : Kent Friis

Dato : 31-01-03 17:50

Den Thu, 30 Jan 2003 23:07:28 +0100 skrev J. A. Langdorf-Jørgensen:
> [...]

Ok, det er VM-Ware agtigt.

>Du skal have en PPC-maskine for at kunne bruge det.

Det samme (bare omvendt, altså i386) gælder for både VM-Ware og Wine,
så det overrasker mig ikke.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 30-01-03 22:52

pH wrote:
> Findes der til Linux en pendant til MS Publisher eller andet dtp-program?

Det tætteste er nok KWord - den kører frame baseret på en rigtig smart måde,
som man lige skal gennemskue før man oplever det fulde potentiale.

Desværre så er der ikke inkluderet en masse clipart og andet sjov i KWord,
og der er heller ikke Wizards som i Frontpage, men det virker da.

Med hensyn til udskrivning på mærkelige papirformater, så har KDEs printer
system noget, der hedder filtre. Her findes bl.a. et pamflet filter, som
gør det muligt at lave pamfletter på en nem måde. Kombinationen af KWord og
udskriftsfiltrene bringer dig dermed meget tæt på MS Publisher, men en
erfaren MS Publisher bruger vil desværre stadigvæk mangle nogle funktioner,
men især papirfolde variationer.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Kim Emax

Dato : 31-01-03 00:59

Lars Dybdahl wrote:

> Kombinationen af KWord og udskriftsfiltrene bringer dig dermed meget
> tæt på MS Publisher, men en erfaren MS Publisher bruger vil desværre
> stadigvæk mangle nogle funktioner, men især papirfolde variationer.

Hey, ser jeg en niche der?

Kim

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 31-01-03 08:20

Kim Emax wrote:
> Hey, ser jeg en niche der?

Ja - hvis nogen laver flere filtre, er jeg sikker på at min mor vil komme og
give dem et kram...

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Kim Emax

Dato : 31-01-03 14:12

Lars Dybdahl wrote:
> Ja - hvis nogen laver flere filtre, er jeg sikker på at min mor vil
> komme og give dem et kram...

Har du et billede? *LOL*

Kim

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 31-01-03 16:22

Kim Emax wrote:
> Har du et billede? *LOL*

Tja - jeg er 31 år gammel...

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 30-01-03 23:26

pH wrote:
> Hej
> Findes der til Linux en pendant til MS Publisher eller andet dtp-program?

I staroffice kan man lave både etiketter, visitkort, kuverter, brevpapir
og andre præsentationer, med valg af en række cliparts/3d-ting af god
kvalitet.

Det er dog nok muligt at man må ud på nettet og finde flere cliparts til
mere specielle ting.

Hilsen Claus