hvilken linux skal jeg vælge?
Fra : Henning Asmussen

Dato : 30-01-03 17:39

Er der nogen i gruppen der har et forslag til hvilken distribution jeg skal
vælge. Jeg er hjemmebruger!

Windows XP Professional Service Pack 1 (build 2600)

1200 megahertz AMD Duron

ASUS A7V

896 Megabytes Installed Memory

Hilsen uganda

Fra : Kim Emax

Dato : 30-01-03 18:30

Henning Asmussen wrote:
> Er der nogen i gruppen der har et forslag til hvilken distribution
> jeg skal vælge. Jeg er hjemmebruger!
>
> Windows XP Professional Service Pack 1 (build 2600)

Vil du køre dual boot? altså vælge om du skal boote XP eller en Linux
variant? Du bliver nok ikke utilfreds med Redhat og KDE. RedHat8 fylder 3
CDere, så hør dig omkring om ikke nogen af vennerne har et sæt liggende, du
kan kopiere. Ellers findes det her:

http://mirrors.sunsite.dk/redhat/
ftp://ftp.dkuug.dk/pub/redhat/
ftp://klid.dk/pub/redhat

Din maskine er fin nok til RedHat, som er mindre krævende end M$.

--
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 30-01-03 18:33

Kim Emax wrote:

> [...]
> fylder 3 CDere, så hør dig omkring om ikke nogen af vennerne har et
> sæt liggende, du kan kopiere. Ellers findes det her:

sorry, 8.0 fylder 5 CDere

> http://mirrors.sunsite.dk/redhat/

mere præcist:
http://mirrors.sunsite.dk/redhat/8.0/en/iso/i386/

--
Kim Emax

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 30-01-03 19:01

Kim Emax wrote:
> sorry, 8.0 fylder 5 CDere

Nej - kun de første 3 skal bruges ved installation. De sidste 2 indeholder
kun sourcekode.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 18:32

In article <b1bkek$l6r$1@sunsite.dk>, Henning Asmussen wrote:
> [...]
> vælge. Jeg er hjemmebruger!
>
> Windows XP Professional Service Pack 1 (build 2600)

Rødhætte 8.0, Mandrake 9.1 beta, eller en Suse.

Jeg har gode erfaringer med Mandrake som begyndersystem, og
også hørt en del om Suse.

Personligt er Redhat en distribution jeg kun vil benytte såfremt
man absolut skal have 100% kompatibilitet.

Fra : Karsten

Dato : 30-01-03 19:16

On Thu, 30 Jan 2003 17:32:17 +0000, Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
[snip]

> Rødhætte 8.0, Mandrake 9.1 beta, eller en Suse.

Med mindre han vil betateste, syntes jeg det er en rigtig dårlig ide at
anbefale MD9.1. For det første giver med overvejende sandsynlighed
mærkelige fejl(ikke overraskende da det jo er beta), dels kommer der nye
beta versioner ganske ofte. Hvis du vil bruge MD, så hold dig til 9.0 -
det er en glimrende distributiom

100% kompatibelt med hvad?

Mvh
Karsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 19:32

In article <pan.2003.01.30.18.15.42.404355@sneakemail.com>, Karsten wrote:

> 100% kompatibelt med hvad?

Med Redhat. Der er kernel moduler til visse ting som ihvertfald i
tidernes morgen, kun kom som Redhat binære. Diverse kommercielt
software kommer også ofte til Redhat.

Fra : enrique

Dato : 31-01-03 13:37

On Thu, 30 Jan 2003 17:38:50 +0100, Henning Asmussen wrote:

> [...]
> skal vælge. Jeg er hjemmebruger!
>
> Windows XP Professional Service Pack 1 (build 2600)

Når du har fået det op at køre har jeg nogle tips til A7V'eren på min
side:

http://www.cs.auc.dk/~enrique/linux/workstation.html#doc_chap2

--
Mvh. / Kind regards