/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
ssh - alternativ til putty
Fra : Michael Andreasen


Dato : 26-01-03 21:20

Efterhånden er putty.exe så fastgroet hos mig, at jeg kom til at overveje om
der egentligt var nogle brugbare (bedre) alternativer?

Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?

Mvh
Michael



 
 
soren (26-01-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 26-01-03 21:49

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Efterhånden er putty.exe så fastgroet hos mig, at jeg kom til at overveje om
> der egentligt var nogle brugbare (bedre) alternativer?
>
> Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?

SecureCRT .. er cool da den kan lave macroer.. Og godtnok ikke lige
windows specifikt, men saa er http://javassh.org/ altid god
at have paa sin hjemmeside hvis man skulle vaere ude i byen
uden en ssh klient .


Mvh,


Michael Andreasen (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Andreasen


Dato : 27-01-03 00:16

"soren" <spam@cop.net> wrote in message news:87vg0bwsaq.fsf@cop.net...
> SecureCRT .. er cool da den kan lave macroer.. Og godtnok ikke lige

æv den koster $99

Mvh
Michael




Søren (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 27-01-03 01:08

> > Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?
>
> SecureCRT .. er cool da den kan lave macroer.. Og godtnok ikke lige
> windows specifikt, men saa er http://javassh.org/ altid god
> at have paa sin hjemmeside hvis man skulle vaere ude i byen
> uden en ssh klient .

Ja, også SecureCRT her. Dejligt program men desværre dyrt i forhold til
Putty :-/

Søren



Kim Emax (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 27-01-03 22:46

Søren wrote:
> Ja, også SecureCRT her. Dejligt program men desværre dyrt i forhold
> til Putty :-/

Jeg har begge og gider slet ikke bruge Secure CRT længere... set ruler
fungerer ikke i VI, meget irriterende.... eneste minus ved putty er at man
skal bruge musen for at åbne en ny term (eller har jeg misset noget?

--
Kim Emax



Lars Dybdahl (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 27-01-03 22:50

Kim Emax wrote:
> eneste minus ved putty er at man
> skal bruge musen for at åbne en ny term (eller har jeg misset noget?

Øh - bruge musen til hvad? Jeg bruger ikke mus med putty, bortset fra når
jeg kopierer fra skærmbilledet - her bruger jeg musen til at udpege, hvad
jeg vil kopiere.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Kim Emax (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 27-01-03 22:54

Lars Dybdahl wrote:
> Kim Emax wrote:
>> eneste minus ved putty er at man
>> skal bruge musen for at åbne en ny term (eller har jeg misset noget?
>>
>
> Øh - bruge musen til hvad? Jeg bruger ikke mus med putty, bortset fra
> når jeg kopierer fra skærmbilledet - her bruger jeg musen til at
> udpege, hvad jeg vil kopiere.

det står lige deroppe "for at åbne en ny term"

--
Kim Emax



Lars Dybdahl (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 27-01-03 22:59

Kim Emax wrote:
> det står lige deroppe "for at åbne en ny term"

Hvad vil det sige? Man kan nemt starte putty uden brug af mus, og at komme
ind i et terminal vindue kræver kun standard Windows tastaturbetjening. Jeg
forstår ikke, hvad der menes med "for at åbne en ny term". Derfor spørger
jeg igen: Bruge musen til hvad?

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Kim Emax (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 27-01-03 23:10

Lars Dybdahl wrote:

> Hvad vil det sige? Man kan nemt starte putty uden brug af mus, og at
> komme ind i et terminal vindue kræver kun standard Windows
> tastaturbetjening. Jeg forstår ikke, hvad der menes med "for at åbne
> en ny term". Derfor spørger jeg igen: Bruge musen til hvad?

jeg arbejder gerne med 3-4 teminalvinduer åbne på en gang... når jeg skal
åbne nr. 2 og derover er jeg nød til at bruge musen, klikke i øverste
venstre hjørne og vælge new session eller duplicate session. Her savner jeg
tastatur muligheder...

--
Kim Emax



Lars Dybdahl (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 27-01-03 23:51

Kim Emax wrote:
> åbne nr. 2 og derover er jeg nød til at bruge musen, klikke i øverste
> venstre hjørne og vælge new session eller duplicate session. Her savner
> jeg tastatur muligheder...

Nu sidder jeg ikke lige ved en Windows maskine, men hvad med Alt-Space?
Personligt har jeg altid putty liggende i Windows mappen, så en Windows+R
og Enter starter en ny putty op.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Kim Emax (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 28-01-03 00:34

Lars Dybdahl wrote:

> Nu sidder jeg ikke lige ved en Windows maskine, men hvad med
> Alt-Space?

nops...

> Personligt har jeg altid putty liggende i Windows mappen,
> så en Windows+R og Enter starter en ny putty op.

jeg har lavet en genvejstast, så jeg bare trykker CTRL+ALT+S, men den åbner
ikke mere end en terminal...

--
Kim Emax



Thomas Corell (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 28-01-03 08:23

Kim Emax wrote:
> Lars Dybdahl wrote:
>
>> Nu sidder jeg ikke lige ved en Windows maskine, men hvad med
>> Alt-Space?
>
> nops...

Kig i din putty, inden du åbner en session. window->behaviour-> "System
menu apears on ALT-space".

Kan iøvrigt anbefale "full screen on ALT-enter" samme sted ;)

--
Don't waste space

Kim Emax (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 28-01-03 12:10

Thomas Corell wrote:

> Kig i din putty, inden du åbner en session. window->behaviour->
> "System menu apears on ALT-space".

ahh nice... takker... jeg har naturligvis kun kigget, når jeg allerede _har_
en putty åben, og der var bare nul konfigurationsmuligheder....

> Kan iøvrigt anbefale "full screen on ALT-enter" samme sted ;)

Sweet, har kun brugt det få gange, igen... bruger musen mindst muligt...

Ha´ det fint.
Kim



Lars Dybdahl (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 28-01-03 18:13

Kim Emax wrote:
> ahh nice... takker... jeg har naturligvis kun kigget, når jeg allerede
> _har_ en putty åben, og der var bare nul konfigurationsmuligheder....

Hvis du klikker i øverste venstre hjørne, så kan du faktisk også ændre alle
indstillingerne derfra.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Kim Emax (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 28-01-03 19:58

Lars Dybdahl wrote:

> Hvis du klikker i øverste venstre hjørne, så kan du faktisk også
> ændre alle indstillingerne derfra.

*snorrrrrrk* jeg går lige i hi, okay?

--
Kim Emax



soren (28-01-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 28-01-03 19:14

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> Søren wrote:
> > Ja, også SecureCRT her. Dejligt program men desværre dyrt i forhold
> > til Putty :-/
>
> Jeg har begge og gider slet ikke bruge Secure CRT længere... set ruler
> fungerer ikke i VI, meget irriterende.... eneste minus ved putty er at man
> skal bruge musen for at åbne en ny term (eller har jeg misset noget?

En lidt irriterende ting ved putty er at det kan vaere lidt svaert
at se musen paa en sort baggrund naar man skal markere noget ..

... Og, loesningen til dit problem, drop vi og brug emacs . Ioevrigt
synes jeg de fleste af den slags problemer med ting der ikke funger
kan loeses med at saette den korrekte terminal emulering ..


Mvh, Soren.

Kim Emax (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 28-01-03 20:01

soren wrote:

> .. Og, loesningen til dit problem, drop vi og brug emacs .

nah, gider ikke og skulle til at installerere en editor, hver gang jeg
kommer til en ny server. Og så har jeg ikke noget problem med at arbejde med
VI så, hvorfor udskifte?

> synes jeg de fleste af den slags problemer med ting der ikke funger
> kan loeses med at saette den korrekte terminal emulering ..

tænker du på problemet med set ruler? igen, det er nemmere at hente en putty
end at smide sin regkey til Secure CRT rundt omkring, når man jobber et nyt
sted.

--
Kim Emax



soren (29-01-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 29-01-03 08:38

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> writes:

> soren wrote:
>
> > .. Og, loesningen til dit problem, drop vi og brug emacs .
>
> nah, gider ikke og skulle til at installerere en editor, hver gang jeg
> kommer til en ny server. Og så har jeg ikke noget problem med at arbejde med
> VI så, hvorfor udskifte?

findes der en server uden emacs ? blasfemi !

> > synes jeg de fleste af den slags problemer med ting der ikke funger
> > kan loeses med at saette den korrekte terminal emulering ..
>
> tænker du på problemet med set ruler? igen, det er nemmere at hente en putty
> end at smide sin regkey til Secure CRT rundt omkring, når man jobber et nyt
> sted.

securecrt bruger (afair, et stykke tid siden jeg har brugt den) en
..cfg fil til sine indstillinger ..


mvh, soren.

Allan Olesen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 28-01-03 22:19

soren <spam@cop.net> wrote:

>En lidt irriterende ting ved putty er at det kan vaere lidt svaert
>at se musen paa en sort baggrund naar man skal markere noget ..

Det kan jeg ikke huske, at jeg nogensinde har haft problemer med.

Jeg har til gengaeld haft store problemer med at laese hvid tekst
paa sort baggrund, indtil jeg skiftede font til Courier New.

(Hvad er fonten egentlig originalt? Selv ved at skifte til en
bruger, der aldrig har brugt PuTTY foer, kan jeg ikke faa
originalindstillingerne frem.)


--
Allan

Max Andersen (28-01-2003)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 28-01-03 22:42


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:3e36f3bf$0$83839
>
> (Hvad er fonten egentlig originalt? Selv ved at skifte til en
> bruger, der aldrig har brugt PuTTY foer, kan jeg ikke faa
> originalindstillingerne frem.)
>

Jeg har aldrig ændret noget (andet en timeout), og den står til Courier new,
10 point hos mig.

Max



Allan Olesen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 29-01-03 23:23

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote:

>Jeg har aldrig ændret noget (andet en timeout), og den står til Courier new,
>10 point hos mig.

Saa maa det vaere noget andet, jeg har aendret. Paa en dugfrisk
PuTTY (oplevet paa 2-3 maskiner) plejer stregerne i teksten at
vaere saa tynde, at teksten ikke kan laeses.


--
Allan

Adam Sjøgren (26-01-2003)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 26-01-03 21:50

On Sun, 26 Jan 2003 21:19:35 +0100, Michael Andreasen wrote:

> Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?

Nærmeste dør.


Mvh.

--
"I'm sorry but I'm a dry CS engineer, not a graphic Adam Sjøgren
designer. Information, not animation." asjo@koldfront.dk

Michael Andreasen (26-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Andreasen


Dato : 26-01-03 22:03

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> wrote in message
news:87r8azeivj.fsf@virgil.koldfront.dk...
> > Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?
>
> Nærmeste dør.

Hmmm.. Dem er der vel også en del åbne af i sådan et miljo

Mvh
Michael



dudsen (26-01-2003)
Kommentar
Fra : dudsen


Dato : 26-01-03 22:36

Michael Andreasen wrote:

> Efterhånden er putty.exe så fastgroet hos mig, at jeg kom til at
> overveje om der egentligt var nogle brugbare (bedre) alternativer?
>
> Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?

Kommer cygvin miljået ikke med en version af openssh eller husker jeg
forkert.

--
Daniel Udsen
Jorden gik under i går

soren (26-01-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 26-01-03 23:03

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> Michael Andreasen wrote:
>
> > Efterhånden er putty.exe så fastgroet hos mig, at jeg kom til at
> > overveje om der egentligt var nogle brugbare (bedre) alternativer?
> >
> > Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?
>
> Kommer cygvin miljået ikke med en version af openssh eller husker jeg
> forkert.

http://www.cygwin.com/packages/


Mvh,

Larz (26-01-2003)
Kommentar
Fra : Larz


Dato : 26-01-03 23:55

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
news:b11fsg$si9$1@sunsite.dk...
> Efterhånden er putty.exe så fastgroet hos mig, at jeg kom til at overveje
om
> der egentligt var nogle brugbare (bedre) alternativer?
>
> Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?

SSH.com's - Gratis for ikke kommercielle: http://tinyurl.com/4xg9
SecureCRT - god men ikke gratis: http://www.vandyke.com/
Der er MSSH http://cs.mscd.edu/MSSH/index.html
Hvis det er SSH <v2 kan du bruge http://www.zip.com.au/~roca/ttssh.html

Hvis du skal kopiere ting kan jeg anbefale WinSCP: http://winscp.vse.cz/eng
Der er også iXplorer, men den har jeg dårlige erfaringer med...

SSH.com's version kan også kopiere til/fra serveren med SCP...
Lækker detalje.

HDH

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.



Lars Dybdahl (26-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 26-01-03 23:14

Michael Andreasen wrote:
> Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?

Jeg har set mange forskellige programmer, men når det drejer sig om ren
terminal betjening, så er putty den bedste. Hvis du også vil overføre
filer, så findes der dog masser af bedre alternativer, der dog alle, mig
bekendt, koster penge.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Flemming Joensson (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 27-01-03 18:09

Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk> wrote in
news:3e345da6$0$13233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Michael Andreasen wrote:
>> Hvad bruger i andre, når det absolut *skal* være fra en windåse?
>
> Jeg har set mange forskellige programmer, men når det drejer sig
> om ren terminal betjening, så er putty den bedste. Hvis du også
> vil overføre filer, så findes der dog masser af bedre
> alternativer, der dog alle, mig bekendt, koster penge.

SSH.COM's klient er gratis til private og virker aldeles glimrende,
både til terminalbrug og scp. Jeg foretrækker dog putty til
terminalbrug og bruger så ssh.com klienten til scp.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.


Kim Emax (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Kim Emax


Dato : 27-01-03 22:50

Lars Dybdahl wrote:

> Hvis du også vil
> overføre filer, så findes der dog masser af bedre alternativer, der
> dog alle, mig bekendt, koster penge.

Øhh, putty drengene har da også en scp klient?
http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/pscp.exe

--
Kim Emax



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste