Locales i Debian
Fra : Søren Friis

Dato : 26-01-03 14:17

Hej

Jeg har et problem i min debian inst. med danske tegn. Jeg mener, at jeg
valgte de rigtige ting under installationen men det virker ikke
ordenligt. Hvis jeg ssh'er ind på maskinen som en alm. bruger eller som
root virker det fint. Hvis jeg derimod ssh'er ind som normalt bruger og
laver en su - så virker det ikke. Der er også problemer med æøå i samba
hvor æå virker fint i et share med ø bliver lavet om til o.

Min /etc/envirnoment:
LANG=da_DK

Min /etc/locale.gen:
da_DK ISO-8859-1
en_DK ISO-8859-1
en_US ISO-8859-1

Hvis jeg laver en locale -a fås:
POSIX

Hvor jeg mener, at der burde være mange flere. Min /etc/locale.alias
indeholder en lang række sprog.

Er der nogen der har nogen idé om hvad jeg har glemt?

Mvh.
Søren

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-01-03 14:31

Søren Friis skrev:

> Er der nogen der har nogen idé om hvad jeg har glemt?

Har du husket at køre /usr/sbin/locale-gen?

// Klaus

Fra : Søren Friis

Dato : 26-01-03 14:41

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Har du husket at køre /usr/sbin/locale-gen?

Ja.

/Søren