Hvor lærer man om adgangsretigheder?
Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 22-01-03 20:43

Jeg har problemer med at forstå hvorledes jeg sætter de rigtige
adgangsrettigheder. Faktisk at kunne finde ud af hvor det er at
rettighederne ikke er rigtige.

Det er selvfølgelig fordi jeg er ny på linux, så lidt hjælp til gode steder
at læse, et HowTo eksempler som indeholder forklaringer, modtages med tak.

Kan man se det grafisk på en måde (jeg har en SUSE 8.1 arbejdsplads)

Jeg er lykkedes så langt i Linux, at jeg har installeret en e-smith server,
installeret postnuke (der virkede indtil jeg lagde en ny database op på
mysql), Jeg har installeret Gallery, hvor jeg kan uploade nye billeder til
et katalog, men jeg kan ikke læse dem bagefter, og ingen kan se mit Gallery
fra "den anden side" af routeren.
I dag har jeg så installeret phpGroupWare (HowTo fra Hsing-Foo Wang), og det
er kommet fint igang fra min egen side, men heller ikke her er der adgang
fra den anden side. HowTo er skrevet specifikt til e-smith, og jeg synes jeg
har været omhyggelig, men der er altså noget grundlæggende jeg ikke har
forstået tilstrækkeligt.

Hilsen
Jørgen

Fra : Kim Emax

Dato : 22-01-03 20:48

Jørgen S. Nielsen wrote:

> [...]
> specifikt til e-smith, og jeg synes jeg har været omhyggelig, men der
> er altså noget grundlæggende jeg ikke har forstået tilstrækkeligt.

Hvilken fejl får du? Du skal nok lige uddybe, hvad du mener med
adgangsrettigheder. Det her lyder som om det er et rent webbaseret problem?
Og er det tilfældet, så er dk.edb.internet.webdesign.serverside.php nok et
bedre sted at spørge

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør