Layer visible ved onClick, men hvordan bli~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 14-03-01 13:24

Jeg har scannet en bog og bearbejder den nu i Dreamweaver. Til noterne
vil jeg lave layers, der er default er hidden/invisible. For at få dem
synlige, vil jeg sætte noget javascript (behaviors i Dreamweaver) på
notetegnet, så noten/layeret bliver synlig ved onClick. Og ville jeg
egentlig gerne kunne få den usynlig igen ved endnu et onClick på
notetegnet, men det kan jeg tilsyneladende ikke.

Er der nogle andre mouse-funktioner der er bedre? Jeg har prøvet med
onMouseOver og onMouseOut, men det er ikke så smart, hvis
noten/layeret er så lang, at der skal scrolles, for den forsvinder jo,
hvis jeg flytter musen :)

Jeg kan desværre ikke vise en url, da værket allerede ligger på nettet
uden disse smarte funktioner, og det bliver allerede brugt, så jeg tør
ikke begynde at fumle online lige nu.
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 14-03-01 13:40

> Og ville jeg
> egentlig gerne kunne få den usynlig igen ved endnu et onClick på
> notetegnet, men det kan jeg tilsyneladende ikke.

Lav en javascript if-sætning, som tjekker om dit layer er hidden. Hvis ja,
så skal værdien sættes til visible, hvis værdien er visible i forvejen skal
værdien bare sættes til hidden.

function visellergem() {
if (document.all.lagnavn.style.visibility == "visible") {
document.all.lagnavn.style.visibility = "hidden")
else
document.all.lagnavn.style.visibility = "visble"
}

Er ikke lige sikker på det er den rigtige syntaks, men noget i stil med det
burde virke... :)

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-03-01 14:56

"Kim Søvsø Pedersen" <ksp@diaphoni.dk> wrote
> [...]
> document.all.lagnavn.style.visibility = "hidden")
> else
> document.all.lagnavn.style.visibility = "visble"

Det ser såment fint ud bortset fra slåfejl og det faktum at det kun vil
virker i IE

> Er ikke lige sikker på det er den rigtige syntaks, men noget i stil med
det
> burde virke... :)

Jeg har lige lavet en lille funktion til dig, følgende script indsættes
imellem <head> og </head>:

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
var status = "gemt";
function note(n) {
if(status == "gemt"){
status = "vises";
if (document.layers) document.layers["note" + n].visibility = "show";
else if (document.all) document.all["note" + n].style.visibility =
"visible";
else document.getElementById('note' + n).style.visibility = "visible";
}
else if(status == "vises"){
status = "gemt";
if (document.layers) document.layers["note" + n].visibility = "hide";
else if (document.all) document.all["note" + n].style.visibility =
"hidden";
else document.getElementById('note' + n).style.visibility = "hidden";
}
}
</SCRIPT>

Og dine noter skal så se sådan ud:

<DIV STYLE="position:absolute;visibility:hidden;" ID="notex">Din note
tekst</DIV>

og x'et i ID skal selvfølgelig byttes ud med et nummer....

Og når du så vil referere til en note bruger du:

Hvor x igen skal referere til den note du vil vise.

Hygge med det.. og spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside hvis du
får problemer. Da det er her DHTML/Javascript problemer hører hjemme..

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på