MS Windows
briani 27239
2 windows XP (næsten)
Fra : Christopher Tracy

Dato : 13-02-03 17:56

Hej

Jeg har fået (et lille) problem, har lige fået min bærbare tilbage fra rep.
(ny HD) pg så havde de indstalleret winXP home, og så ville jeg ha' XP Pro
på igen som jeg havde før, men før partiserede jeg Hd'en med Partision
Magic.
Så derefter indstallerede jeg XP Pro, men desværre kom den til at ligge på
det nye D: drev, og stadig XP home på C: drev, nå men så fik jeg
indstalleret Pro på C: drevet, men så havde jeg jo 2 XP Pro ´wn på C og én
på D, og den spurgte også om hvilket OS jeg ville starte på når maskine
startede.
Men så tænkte jeg at jeg bare kunne formaterer D drev inde fra "Denne
Computer" altså højre klikke på D drev, og så vælge "Formater" - det gik
også fint - Men den spørger stadig hvilket OS jeg vil starte på ....
Så her er mit spørgmål så, hvordan får jeg den til at holde op med det, for
der er jo kun Windows på C: drevet nu ?

Mange tak på forhånd

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Martin Wiboe

Dato : 13-02-03 18:53

Jeg ved ikke om dette virker i XP, men sådan kan man gøre i W2K. (Har dog
ikke selv prøvet)

HøjreKlik på Denne Comp. Under fanebladet Avanceret, klik på Start Og
Genoprettelse. Nedenunder Standardoperativsys. ubcheck boksen "Vis en liste
over operativsys'er i X sekunder". Burde virke. (Du kan eventuelt sætte X
til 0)

Martin Wiboe

Fra : Christopher Tracy

Dato : 13-02-03 20:29

Hej

> Jeg ved ikke om dette virker i XP, men sådan kan man gøre i W2K. (Har
> dog ikke selv prøvet)

Jo det gjorde

> [...]
> Genoprettelse. Nedenunder Standardoperativsys. ubcheck boksen "Vis en
> liste over operativsys'er i X sekunder". Burde virke. (Du kan

Derinde hvor du ledte mig hen, kunne man klikke på rediger, og så åbnede der
er txt fil, hvor jeg bare skulle slette den en linie, med den windows der
skulle "væk" ;-

Takker og bukker

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Pico

Dato : 13-02-03 22:11

Christopher Tracy wrote:
> [...]
>
> Derinde hvor du ledte mig hen, kunne man klikke på rediger, og så
> åbnede der er txt fil, hvor jeg bare skulle slette den en linie, med

Det er boot.ini der ligger i roden af C drevet, er en skjult fil.
Pico

Fra : Martin Wiboe

Dato : 14-02-03 13:38

Glad for at kunne hjælpe!