Nyeste indlæg
Fra : Dennis Helligsø

Dato : 21-11-00 22:18

Hejsa.

Jeg har følgende liste:

2000-11-21 21:57:59 2
2000-11-21 21:59:12 2
2000-11-21 21:59:49 2
2000-11-21 22:00:24 2
2000-11-21 22:00:31 2
2000-11-21 22:00:38 2
2000-11-21 22:01:18 2
2000-11-21 22:02:23 2
2000-11-21 22:02:33 2
2000-11-21 22:03:34 1
2000-11-21 22:04:09 1
2000-11-21 22:04:32 1
2000-11-21 22:04:49 1

Jeg vil gerne have følgende output:
2000-11-21 22:02:33 2
2000-11-21 22:04:49 1

Jeg kan fint få nogenlunde samme resultat ud, men den tager linierne:
2000-11-21 21:57:59 2
2000-11-21 22:03:34 1

... altså de poster der er sat ind først, istedet for de nyeste!? Min
statement ser således ud:

SELECT
DAYOFWEEK(Date) AS WeekDay,
DAYOFMONTH(Date) AS Day,
MONTH(Date) AS Month,
YEAR(Date) AS Year,
Time, Visitors FROM BrugereOnline
GROUP BY Visitors
ORDER BY Visitors DESC, Date DESC, Time DESC
LIMIT 5

Jeg skal have datoen i et andet format end det engelske der, så derfor ser
den lidt anderledes ud, men det skulle vel ikke have nogen betydning? Nogen
der ved hvordan man får det nyeste indlæg?

Mvh.
Dennis

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-11-00 15:37

"Dennis Helligsø" wrote:

> Hejsa.
>
> Jeg har følgende liste:
>
> 2000-11-21 21:57:59 2
> 2000-11-21 21:59:12 2
> 2000-11-21 21:59:49 2
> 2000-11-21 22:00:24 2
> 2000-11-21 22:00:31 2
> 2000-11-21 22:00:38 2
> 2000-11-21 22:01:18 2
> 2000-11-21 22:02:23 2
> 2000-11-21 22:02:33 2
> 2000-11-21 22:03:34 1
> 2000-11-21 22:04:09 1
> 2000-11-21 22:04:32 1
> 2000-11-21 22:04:49 1
>
> Jeg vil gerne have følgende output:
> [...]

Det kan godt være jeg overser nogen banalt, men er det ikke bare et
spørgsmål om at sortere stigende (ASC) frem for faldende (DESC)?

Hvorfor laver du i øvrigt en group by uden at foretage nogen
aggregering?

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@capgemini.dk | http://www.thehungersite.com