MS Windows
briani 27239
Sidefil - størrelse
Fra : Homer

Dato : 07-02-03 10:12

Hej NG,

Jeg har en PC med 192 MB RAM (det er en PIII-733). For en måneds tid
siden begyndte diverse programmer (men især OE) at hænge, og jeg
mistænkte relativt hurtigt hukommelsen. Fandt mine sidefilsindstillinger
og så, at størrelsen var sat brugerdefineret til lige over 200 MB. Jeg
ændrede indstillingen til "systemadministreret størrelse" og gik ud fra,
at PC'en så selv ville finde et passende niveau.

Problemet blev ikke løst - tværtimod fik jeg siden da (ifm. nedlukning)
ofte en dialogboks op om, at sidefilen var for lille, og at der skulle
genereres mere plads til den (eller sådan noget). Uanset om jeg klikkede
OK eller ej, fortsatte nedlukningen, så jeg blev aldrig klar over, om
der nu også *blev* foretaget de nødvendige ændringer.

Da problemet er blevet ved - og denne dialogboks fortsat dukker op - har
jeg nu skiftet tilbage til brugerdefineret størrelse og sat den til over
de anbefalede 1½ gange RAM-mængde (350 MB). Det ser dog heller ikke ud
til at hjælpe. Hvad gør jeg??

Lidt mere om symptomer mm.: Som sagt er det især OE, der kan gå helt
kold i op til 10 sekunder, før den f.eks. viser den mappe, jeg har
klikket på. Jeg holder god orden på min PC, og alle mapperne indeholder
relativt få MB. Jeg defragmenterer desuden ofte, har over 5 GB på
harddisken, og kører praktisk taget ingen krævende programmer (spiller
fx. ikke).

Håber nogen kan hjælpe!

Homer.
- The temptation to form premature theories upon
insufficient data is the bane of our profession.

Fra : arc@na

Dato : 07-02-03 11:45

"Homer" <psv@isaid.nospam.e-box.dk> wrote in

> Håber nogen kan hjælpe!