MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
%WINDIR% og de andre hedder?
Fra : Kim Noer

Dato : 05-02-03 13:54

Davsen der..

Hvor kan man finde en liste over disse variabler? Jeg leder specielt efter
'program files'-variablen.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 05-02-03 15:52

Kim Noer wrote:
> Hvor kan man finde en liste over disse variabler? Jeg leder specielt efter
> 'program files'-variablen.

Jeg har aldrig set en liste (har heller ikke ledt efter en), men i
Windows 2000 er der en variabel der hedder %ProgramFiles%.

/klaus

Fra : Lars

Dato : 05-02-03 16:20

On Wed, 5 Feb 2003 13:54:23 +0100, "Kim Noer" <kn@nospam.dk>
wrote:

>Hvor kan man finde en liste over disse variabler?

Skriv 'set' i en kommandoprompt

> Jeg leder specielt efter 'program files'-variablen.

%programfiles%

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-02-03 16:40

On Wed, 5 Feb 2003 13:54:23 +0100, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Davsen der..
>
>Hvor kan man finde en liste over disse variabler? Jeg leder specielt efter
>'program files'-variablen.
Jeg har også ledt efter en sådan liste, men ikke nogen dukkede op.
Men start en dos box op (CMD/command) skriv "set" og se her.
NB. du skal gøre dette på en ren installation, eller er der snavset
med alt muligt.

/Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-02-03 18:20

> [...]
> Men start en dos box op (CMD/command) skriv "set" og se her.
> NB. du skal gøre dette på en ren installation, eller er der snavset

Ganske enig og jeg tror disse variable vil virke med %--%

ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\Michael\Application Data
CLIENTNAME=Console
CommonProgramFiles=C:\Programmer\Fælles filer
COMPUTERNAME=MAIN
ComSpec=C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
HOMEDRIVE=C:
HOMEPATH=\Documents and Settings\Michael
OS=Windows_NT
ProgramFiles=C:\Programmer
SESSIONNAME=Console
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\Michael\LOKALE~1\Temp
TMP=C:\DOCUME~1\Michael\LOKALE~1\Temp
USERDOMAIN=MAIN
USERNAME=Michael
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\Michael
windir=C:\WINDOWS

stå fx på D:\> og prøv CD %userprofile%
men om det er alle, det ved jeg ikke

Michael Lund Sørensen