MS Windows
briani 27239
Jeg vil redde en NTFS partition
Fra : Chris

Dato : 04-02-03 11:47

Den sekundære harddisk på min Windows 2000 er gået i fuck. Det er en
NTFS partition, der angiveligt er gået i stykker under en
reinstallering af Windows 2000.

Hvordan kan jeg redde den, så jeg kan redde indholdet på disken?

På forhånd tak
Chris

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-03 18:06

In dk.edb.system.ms-windows, Chris <dhira@softhome.net> says...
> NTFS partition, der angiveligt er gået i stykker under en
> reinstallering af Windows 2000.
> Hvordan kan jeg redde den, så jeg kan redde indholdet på disken?

Har du prøvet chkdsk ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 04-02-03 23:57

"Chris" <dhira@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> reinstallering af Windows 2000.
>
> Hvordan kan jeg redde den, så jeg kan redde indholdet på disken?

Du kan i egenskaber for disken angive dig selv som ejer og se hvad der
sker.........
Hvis w2k er registreret med HW opsætning kan man ikke bare reinstalle den.

mvh Jens

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-02-03 21:03

Chris wrote :

> [...]
> reinstallering af Windows 2000.
>
> Hvordan kan jeg redde den, så jeg kan redde indholdet på disken?

hvis fx masterboot-record er gået i smadder eller lignende, så kan du bruge
værktøjet "R-Studio NTFS" fra http://www.r-tt.com/RStudio.shtml . For et
halvt års tid siden reddede dette program 3 års arbejde for mig på en disk,
hvor en boot-time defragmentering havde ødelagt et eller andet. Det er imo
i høj grad pengene værd !

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp