ZoneAlarm blokerer for printeradgang
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 11-03-03 12:24

Hej NG.

Jeg håber nogen her kan hjælpe mig.

Jeg kører med WinXP, IE6, Norton Antivirus 2003 og ZoneAlarm 3.1.395. I
huset er der 3 andre computere, og vi er alle koblet sammen via en switch.
Vi har én printer, og den sidder på min pc, hvorefter jeg har delt min
printer, så de andre kan skrive ud også.

Mit problem er nu, at de andre ikke kan skrive ud, med mindre jeg lukker
ZoneAlarm ned. Dette er jeg ikke videre glad for, fordi vi lige har fået
ADSL og derfor er online konstant. Det er ligegyldigt, om jeg indstiller min
'Trusted Zone' til 'Med.' eller 'Low'. Der står ellers i beskrivelsen, at
hvis 'Trusted Zone' indstilles til 'Med.', så kan andre computere se min
computer og dele mine resourcer. Der er bare ingen andre, der kan se mig, og
jeg kan heller ikke se andre hvis ZoneAlarm kører.

Er der nogen, der kan hjælpe mig, så jeg ikke behøver at lukke for min
ZoneAlarm, når de andre skal bruge printeren.

Venlig hilsen

Vagn

Fra : N. D. R.

Dato : 11-03-03 13:57

> [...]
og
> jeg kan heller ikke se andre hvis ZoneAlarm kører.

Kan du ikke skrive deres IP adresser ind et eller andet sted i 'trusted
zone', så de bliver "accepteret" af Zonealarm ??

> Er der nogen, der kan hjælpe mig, så jeg ikke behøver at lukke for min
> ZoneAlarm, når de andre skal bruge printeren.

Vh
N.

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 11-03-03 14:25

> Kan du ikke skrive deres IP adresser ind et eller andet sted i 'trusted
> zone', så de bliver "accepteret" af Zonealarm ??

Vi kører ikke med faste IP'er idet vores ADSL er med dynamisk IP.

Fra : N. D. R.

Dato : 11-03-03 14:42

"Vagn Sørensen" <vas@city.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kører ikke med faste IP'er idet vores ADSL er med dynamisk IP.

Kan du ikke skrive deres Netbios navne istedet?

N.

Fra : Vagn Sørensen

Dato : 11-03-03 17:16

> Kan du ikke skrive deres Netbios navne istedet?

Jeg kunne ikke finde et sted hvor jeg kan skrive Netbios navne, men jeg har
alligevel fået det til at virke nu. Efter at jeg installerede Netbion på
maskinerne, kan vi se hinanden, også selvom ZoneAlarm kører.

Tak for hjælpen.

Hilsen Vagn