Netcafe-program - Lås computeren
Fra : Michael Fray

Dato : 17-02-03 15:35

Hej Alle,

Jeg er ved at lave et klient/server netcafe-program, og det er så godt
som færdigt.

Jeg har dog lidt problemer med at "låse" brugerens pc når tiden er
udløbet.

Dvs. jeg vil gerne vise et skilt på skærmen med en "Tiden er gået"
besked. Det kan også lade sige gøre ved hjælp af en alm. form som jeg
bringer øverst (OnTop). Desværre kun i alm. programmer.

I spil som fx Counter Strike "trænger" min besked simpelt hen ikke
igennem. Hvis jeg manuelt afslutter spillet, er min besked inde bag
ved.

Er der nogen der har en ide til hvordan og hvorledes man griber dette
an? Jeg vil gerne kunne lave en besked der trænger igennem og lægger
sig øverst på hvad som helst.
Jeg er selv ved at undersøge om det kan lade sig gøre med DirectX, men
alle input modtages med kyshånd - også gerne forslag til andre veje
eller måder at fortælle brugeren at hans tid er gået...

Med venlig hilsen

Michael Fray

Fra : Krabsen

Dato : 17-02-03 16:07

Et tænd-sluk ur på strømforsyningen til PC'en?

Undskyld! Jeg ku it' la' vær'

mvh
Krabsen

Fra : Michael Fray

Dato : 17-02-03 20:49

*LOL*

Fra : Birk

Dato : 19-02-03 19:10

Kunne man ikke lukke alle programmer (eller valgte), og så så vise den
der screen, altså:

{ // Kort og IKEE så informativt kode eksempel :)
Do while "stadig uønskede programmer kørende"
   End "Uønsket program"
Loop

Display "Ikke mere tid"
}

Den kunne jo også bare slukke med det samme, og så vidste folk at de
skulle smide flere mønter i maskinen.