/ Forside / Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
VB/Basic
#NavnPoint
berpox 2425
pete 1435
CADmageren 1251
gibson 1230
Phylock 887
gandalf 836
AntonV 790
strarup 750
Benjamin... 700
10  tom.kise 610
Projekt Jukebox
Fra : Henning Sørensen


Dato : 15-02-03 15:52

Halløj gruppe !

Jeg er den lykkelige ejer af en integreret PC med touchscreen, og bruger
programmet Virtual Jukebox til afspilning af MP3 musikfiler på denne.
(Godt program iøvrigt - og kun 15$ for registrering !)

For at undgå tastatur og mus, samt at kunne starte computeren med
jukebox'en
i full screen (kører - desværre - windows), kunne det være lækkert at lave
en knap
- dvs en joystick firebutton - til at lukke ned med.

Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan lave et program - á la TSR -
som
holder øje med joystickporten, og lukker windows ned når der bliver trykket.

Alternativt kunne det også være skægt at lave sin egen jukebox...
Findes der mon public domain MP3-DLL'er eller andet open source man kunne
videreudvikle ?

Et andet alternativ er selvfølgelig et ikon der altid flyder "ovenpå" til at
lukke maskinen med direkte.

Glæder mig til at høre mere !!

/Henning, Sydfyn.



 
 
Krabsen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 15-02-03 16:42

Hvis jukebox-programmet har 'overtaget' joystick-porten, så er det vel
tvivlsomt, om et andet program får besked om events.

Er der mulighed for, at Virtual Julebox lader dig konfigurere
joystick-porten, så 'tryk på en bestemt knap' kan starte et eksternt
program/kommando?

En anden mulighed er ikke at starte Jukebox-programmet direkte, men via en
'BAT-fil'.Denne skal så (cirka) se sådan ud

startjukebox.bat
-------------------------
@echo off

rem start Virtual Jukebox
virtualjukebox.exe
rem når VJ lukker, lukker vi Windows
lukwindows.exe
-------------------------

...hvor lukwindows.exe er det (VB)program, der lukker Windows. Det er også
muligt, at der simpelthen fiondes en Win-commando, der kan bruges:
-------------------------
@echo off

rem start Virtual Jukebox
virtualjukebox.exe
rem når VJ lukker, lukker vi Windows
CLOSEWINDOWS
-------------------------


mvh

Krabsen


"Henning Sørensen" <hkks@vov.privat.dk> skrev i en meddelelse
news:b2lk8g$bov$1@sunsite.dk...
> Halløj gruppe !
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en integreret PC med touchscreen, og bruger
> programmet Virtual Jukebox til afspilning af MP3 musikfiler på denne.
> (Godt program iøvrigt - og kun 15$ for registrering !)
>
> For at undgå tastatur og mus, samt at kunne starte computeren med
> jukebox'en
> i full screen (kører - desværre - windows), kunne det være lækkert at lave
> en knap
> - dvs en joystick firebutton - til at lukke ned med.
>
> Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan lave et program - á la TSR -
> som
> holder øje med joystickporten, og lukker windows ned når der bliver
trykket.
>
> Alternativt kunne det også være skægt at lave sin egen jukebox...
> Findes der mon public domain MP3-DLL'er eller andet open source man kunne
> videreudvikle ?
>
> Et andet alternativ er selvfølgelig et ikon der altid flyder "ovenpå" til
at
> lukke maskinen med direkte.
>
> Glæder mig til at høre mere !!
>
> /Henning, Sydfyn.
>



Henning Sørensen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 15-02-03 16:58

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
news:b2ln4r$ovp$1@sunsite.dk...
> Hvis jukebox-programmet har 'overtaget' joystick-porten, så er det vel
> tvivlsomt, om et andet program får besked om events.
>
> Er der mulighed for, at Virtual Julebox lader dig konfigurere
> joystick-porten, så 'tryk på en bestemt knap' kan starte et eksternt
> program/kommando?
>
> En anden mulighed er ikke at starte Jukebox-programmet direkte, men via en
> 'BAT-fil'.Denne skal så (cirka) se sådan ud
>
> startjukebox.bat
> -------------------------
> @echo off
>
> rem start Virtual Jukebox
> virtualjukebox.exe
> rem når VJ lukker, lukker vi Windows
> lukwindows.exe
> -------------------------
>
> ..hvor lukwindows.exe er det (VB)program, der lukker Windows. Det er også
> muligt, at der simpelthen fiondes en Win-commando, der kan bruges:
> -------------------------
> @echo off
>
> rem start Virtual Jukebox
> virtualjukebox.exe
> rem når VJ lukker, lukker vi Windows
> CLOSEWINDOWS
> -------------------------
>
>
> mvh
>
> Krabsen

Hej Krabs !
Det som jeg gerne vil er, at jukebox programmet skal starte i fullscreen.
Når det gør det, er der kun programmet på skærmen, altså ingen menu linier
i toppen, hvilket også er fint.
For at komme til at lukke programmet ned, skal der trykkes på Escape og
derefter kan programmet lukkes ned. Men jeg ville jo helst undgå at have
tastaturet tilsluttet. Så desværre kan jeg ikke bruge ideen med at lægge
programmet i en batch fil.
Optimalt havde faktisk været et dos jukebox - så kunne jeg bare slukke
på kontakten, men desværre risikerer jeg jo at skade Windows98
"beyond repair" med sådanne praktiske løsninger

/Henning, Sydfyn.



Krabsen (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Krabsen


Dato : 15-02-03 20:36

Nej, hvis programmet kun kan afsluttes med <esc> - og ikke med en
knap-kommando fra programmet - så er det svært at undvære tastaturet

Man kan nemt lave et VB-program, der 'sender' <esc> m.v. til
Jukebox-programmet, men så skal et-eller-andet jo aktivere _dette_ program,
og så er du jo lige vidt.



Men dertil skal så siges, at jeg har i min karriere formentlig taget
strømmen mere end 100 gange - på Win 98, NT, ME m.v. - og _aldrig_ oplevet
uoprettelige skader.

Det er klart, at sker det, mens man sidder og skriver i Word - ja, så er det
åbne dokument tabt, hvis det ikke er gemt - men ellers ingen fejl.


Så det ville jeg ikke være bange for. Eneste bivirkning er, at opstarten er
langsommere, fordi den gennemløber en SCANDISK.


mvh
Krabsen



"Henning Sørensen" <hkks@vov.privat.dk> skrev i en meddelelse
news:b2lo4n$ss9$1@sunsite.dk...
> "Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Krabs !
> Det som jeg gerne vil er, at jukebox programmet skal starte i fullscreen.
> Når det gør det, er der kun programmet på skærmen, altså ingen menu linier
> i toppen, hvilket også er fint.
> For at komme til at lukke programmet ned, skal der trykkes på Escape og
> derefter kan programmet lukkes ned. Men jeg ville jo helst undgå at have
> tastaturet tilsluttet. Så desværre kan jeg ikke bruge ideen med at lægge
> programmet i en batch fil.
> Optimalt havde faktisk været et dos jukebox - så kunne jeg bare slukke
> på kontakten, men desværre risikerer jeg jo at skade Windows98
> "beyond repair" med sådanne praktiske løsninger
>
> /Henning, Sydfyn.
>
>



Henning Sørensen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 16-02-03 01:39

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
news:b2m4qp$11h$1@sunsite.dk...
> Nej, hvis programmet kun kan afsluttes med <esc> - og ikke med en
> knap-kommando fra programmet - så er det svært at undvære tastaturet
>
> Man kan nemt lave et VB-program, der 'sender' <esc> m.v. til
> Jukebox-programmet, men så skal et-eller-andet jo aktivere _dette_
program,
> og så er du jo lige vidt.
>
>
>
> Men dertil skal så siges, at jeg har i min karriere formentlig taget
> strømmen mere end 100 gange - på Win 98, NT, ME m.v. - og _aldrig_ oplevet
> uoprettelige skader.
>
> Det er klart, at sker det, mens man sidder og skriver i Word - ja, så er
det
> åbne dokument tabt, hvis det ikke er gemt - men ellers ingen fejl.
>
>
> Så det ville jeg ikke være bange for. Eneste bivirkning er, at opstarten
er
> langsommere, fordi den gennemløber en SCANDISK.
>
>
> mvh
> Krabsen
>
Ja - det letteste er nok bare at gøre det sådan, skulle der endelig ske
noget
er det jo bare at geninstallere windows.
/Henning, Sydfyn.



kosta (16-02-2003)
Kommentar
Fra : kosta


Dato : 16-02-03 13:37

Henning Sørensen wrote:
> "Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:b2m4qp$11h$1@sunsite.dk...
>
>>Nej, hvis programmet kun kan afsluttes med <esc> - og ikke med en
>>knap-kommando fra programmet - så er det svært at undvære tastaturet
>>
>>Man kan nemt lave et VB-program, der 'sender' <esc> m.v. til
>>Jukebox-programmet, men så skal et-eller-andet jo aktivere _dette_
>
> program,
>
>>og så er du jo lige vidt.
>>
>>
>>
>>Men dertil skal så siges, at jeg har i min karriere formentlig taget
>>strømmen mere end 100 gange - på Win 98, NT, ME m.v. - og _aldrig_ oplevet
>>uoprettelige skader.
>>
>>Det er klart, at sker det, mens man sidder og skriver i Word - ja, så er
>
> det
>
>>åbne dokument tabt, hvis det ikke er gemt - men ellers ingen fejl.
>>
>>
>>Så det ville jeg ikke være bange for. Eneste bivirkning er, at opstarten
>
> er
>
>>langsommere, fordi den gennemløber en SCANDISK.
>>
>>
>>mvh
>>Krabsen
>>
>
> Ja - det letteste er nok bare at gøre det sådan, skulle der endelig ske
> noget
> er det jo bare at geninstallere windows.
> /Henning, Sydfyn.
>
>
eller hvis du kunne brænde windowns ned på en cd, så når du booter vil
du boote fra cden og boote ind i windows


Henning Sørensen (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 16-02-03 14:05

"kosta" <kostabarkaia@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:b2o0if$k3v$1@sunsite.dk...
[snip]
> eller hvis du kunne brænde windowns ned på en cd, så når du booter vil
> du boote fra cden og boote ind i windows
>
Halløj - det var måske en idé !!!
Måske det skulle være en Win95 så eller måske endda Win3.1,
for at minimere tilgang til Windows filer efterfølgende...

Hmmm - den vil jeg lige tygge lidt på

/Henning, Sydfyn.



Michael Fray (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael Fray


Dato : 17-02-03 15:57

Hej Henning,

Jeg har selv for noget tid siden lavet sådan et jukeboksprogram til
min touchscreen. Jeg har løst problemer med en knap på skærmen der
skal holdes inde i et stykke tid så vises en lille menu hvor man
trykke på luk.

Hvis du selv vil lave dit eget program, kan du bare benytte Windows
Mediaplayer.. Den spiller det hele, og er allerede i din Windows..
(Der er dog et par små problemer hvis du vil distribuere programmet
senere).

Hilsen

Michael Fray




"Henning S rensen" <hkks@vov.privat.dk> wrote in message news:<b2lk8g$bov$1@sunsite.dk>...
> Halløj gruppe !
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en integreret PC med touchscreen, og bruger
> programmet Virtual Jukebox til afspilning af MP3 musikfiler på denne.
> (Godt program iøvrigt - og kun 15$ for registrering !)
>
> For at undgå tastatur og mus, samt at kunne starte computeren med
> jukebox'en
> i full screen (kører - desværre - windows), kunne det være lækkert at lave
> en knap
> - dvs en joystick firebutton - til at lukke ned med.
>
> Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan lave et program - á la TSR -
> som
> holder øje med joystickporten, og lukker windows ned når der bliver trykket.
>
> Alternativt kunne det også være skægt at lave sin egen jukebox...
> Findes der mon public domain MP3-DLL'er eller andet open source man kunne
> videreudvikle ?
>
> Et andet alternativ er selvfølgelig et ikon der altid flyder "ovenpå" til at
> lukke maskinen med direkte.
>
> Glæder mig til at høre mere !!
>
> /Henning, Sydfyn.

Henning Sørensen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 17-02-03 22:38

Hej Micael !

Bruger du så Windows mediaplayer til afspilning, eller er det direkte kodet
?

Virtual Jukebox er virkeligt fint, men der mangler fx mulighed for
alfabetisk
eller anden søgning, da jeg helst vil køre uden keyboard.
Programmet er en jukebox look-alike, men da det kun viser 4 titler
ad gangen bliver det nemt uoverskueligt.
Jeg har foreløbig lagt 84 af mine cd'er ind, og der er et par hylder endnu

så det kunne være lækkert med mulighed for fx alfabetisk visning af alle
titler
og sådan noget kunne jo snildt laves i fx VB.

Er det sådan at dit program er PD / Open Source ?

/Henning, Sydfyn.

"Michael Fray" <mf@linkup.dk> skrev i en meddelelse
news:4c818719.0302170657.7beb9d0c@posting.google.com...
> Hej Henning,
>
> Jeg har selv for noget tid siden lavet sådan et jukeboksprogram til
> min touchscreen. Jeg har løst problemer med en knap på skærmen der
> skal holdes inde i et stykke tid så vises en lille menu hvor man
> trykke på luk.
>
> Hvis du selv vil lave dit eget program, kan du bare benytte Windows
> Mediaplayer.. Den spiller det hele, og er allerede i din Windows..
> (Der er dog et par små problemer hvis du vil distribuere programmet
> senere).
>
> Hilsen
>
> Michael Fray
>
>
>
>
> "Henning S rensen" <hkks@vov.privat.dk> wrote in message
news:<b2lk8g$bov$1@sunsite.dk>...
> > Halløj gruppe !
> >
> > Jeg er den lykkelige ejer af en integreret PC med touchscreen, og bruger
> > programmet Virtual Jukebox til afspilning af MP3 musikfiler på denne.
> > (Godt program iøvrigt - og kun 15$ for registrering !)
> >
> > For at undgå tastatur og mus, samt at kunne starte computeren med
> > jukebox'en
> > i full screen (kører - desværre - windows), kunne det være lækkert at
lave
> > en knap
> > - dvs en joystick firebutton - til at lukke ned med.
> >
> > Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan lave et program - á la
TSR -
> > som
> > holder øje med joystickporten, og lukker windows ned når der bliver
trykket.
> >
> > Alternativt kunne det også være skægt at lave sin egen jukebox...
> > Findes der mon public domain MP3-DLL'er eller andet open source man
kunne
> > videreudvikle ?
> >
> > Et andet alternativ er selvfølgelig et ikon der altid flyder "ovenpå"
til at
> > lukke maskinen med direkte.
> >
> > Glæder mig til at høre mere !!
> >
> > /Henning, Sydfyn.



Michael Fray (19-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael Fray


Dato : 19-02-03 13:10

Hej Henning,

Ja, jeg bruger Mediaplayer-kontrollen. Den er ret nem at bruge, og kan
skjules helt... Fordelen er, at hvis der lige pludselig er en
musikvideo i mellem filerne, så kan den jo også vises

Kontrollen hedder bare "Windows Media Player" i Components-vinduet
eller msdxm.ocx der findes i system32-biblioteket...

Desværre er mit pgr ikke PD... Det er mit

Du er velkommen til at skrive på mf@junkfilter@.linkup.dk
(Fjern Junkfilter@)

Hilsen

Michael


"Henning S rensen" <hkks@privat.dk> wrote in message news:<b2rkp7$iuv$1@sunsite.dk>...
> Hej Micael !
>
> Bruger du så Windows mediaplayer til afspilning, eller er det direkte kodet
> ?
>
> Virtual Jukebox er virkeligt fint, men der mangler fx mulighed for
> alfabetisk
> eller anden søgning, da jeg helst vil køre uden keyboard.
> Programmet er en jukebox look-alike, men da det kun viser 4 titler
> ad gangen bliver det nemt uoverskueligt.
> Jeg har foreløbig lagt 84 af mine cd'er ind, og der er et par hylder endnu
>
> så det kunne være lækkert med mulighed for fx alfabetisk visning af alle
> titler
> og sådan noget kunne jo snildt laves i fx VB.
>
> Er det sådan at dit program er PD / Open Source ?
>
> /Henning, Sydfyn.
>
> "Michael Fray" <mf@linkup.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c818719.0302170657.7beb9d0c@posting.google.com...
> > Hej Henning,
> >
> > Jeg har selv for noget tid siden lavet sådan et jukeboksprogram til
> > min touchscreen. Jeg har løst problemer med en knap på skærmen der
> > skal holdes inde i et stykke tid så vises en lille menu hvor man
> > trykke på luk.
> >
> > Hvis du selv vil lave dit eget program, kan du bare benytte Windows
> > Mediaplayer.. Den spiller det hele, og er allerede i din Windows..
> > (Der er dog et par små problemer hvis du vil distribuere programmet
> > senere).
> >
> > Hilsen
> >
> > Michael Fray
> >
> >
> >
> >
> > "Henning S rensen" <hkks@vov.privat.dk> wrote in message
> news:<b2lk8g$bov$1@sunsite.dk>...
> > > Halløj gruppe !
> > >
> > > Jeg er den lykkelige ejer af en integreret PC med touchscreen, og bruger
> > > programmet Virtual Jukebox til afspilning af MP3 musikfiler på denne.
> > > (Godt program iøvrigt - og kun 15$ for registrering !)
> > >
> > > For at undgå tastatur og mus, samt at kunne starte computeren med
> > > jukebox'en
> > > i full screen (kører - desværre - windows), kunne det være lækkert at
> lave
> > > en knap
> > > - dvs en joystick firebutton - til at lukke ned med.
> > >
> > > Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan lave et program - á la
> TSR -
> > > som
> > > holder øje med joystickporten, og lukker windows ned når der bliver
> trykket.
> > >
> > > Alternativt kunne det også være skægt at lave sin egen jukebox...
> > > Findes der mon public domain MP3-DLL'er eller andet open source man
> kunne
> > > videreudvikle ?
> > >
> > > Et andet alternativ er selvfølgelig et ikon der altid flyder "ovenpå"
> til at
> > > lukke maskinen med direkte.
> > >
> > > Glæder mig til at høre mere !!
> > >
> > > /Henning, Sydfyn.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste