/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
Streaming en lydfil/flash movie
Fra : Thor Bych


Dato : 14-03-01 06:33

hej.
jeg er oxo rimeligt nystartet indenfor flash, og funderede over, hvordan man
Streamer en lydfil, så man ikke skal loade hele filen, før den starter??
en anden ting er, hvordan laver man en "loading" bar med animation, der
kører mens den loader siden??
mvh. Thor



 
 
Henrik Dahm (14-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Dahm


Dato : 14-03-01 15:41

God middag!

> jeg er oxo rimeligt nystartet indenfor flash, og funderede over, hvordan
> Streamer en lydfil, så man ikke skal loade hele filen, før den starter??

1). Den gode gamle metode er at indsætte din lydfil wav/mp3 i første layer
og i første frame - Altså een KeyFrame.

2). HUSK LIGE at fravælge LOOP: herefter trækker DENNE KEYFRAME
ligeså langt som lydfilen nu er - feks endtil 3500 framenumber: ergo
således at hele din lydfil kan 'ses' på første layer.


Når du så vælger at loade denne movie (lydfil) starter lyden med det samme -
streaming virker såvidt både på 56k og selvklart adsl.

> en anden ting er, hvordan laver man en "loading" bar med animation, der
> kører mens den loader siden??

Nemt http://www.freehandsource.com/_test/preloader.html
her kan du også downloade fla'en.

Hilsen Henrik Dahm






















Thor Bych (14-03-2001)
Kommentar
Fra : Thor Bych


Dato : 14-03-01 15:49

God efterniddag
jeg ville lige sige mange tak for det meget brugbare svare, og hastigheden
hvormed det blev givet.
mvh thor


"Henrik Dahm" <hdahm@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:98nvrj$gm0$2@news.inet.tele.dk...
> God middag!
>
> > jeg er oxo rimeligt nystartet indenfor flash, og funderede over, hvordan
> > Streamer en lydfil, så man ikke skal loade hele filen, før den starter??
>
> 1). Den gode gamle metode er at indsætte din lydfil wav/mp3 i første layer
> og i første frame - Altså een KeyFrame.
>
> 2). HUSK LIGE at fravælge LOOP: herefter trækker DENNE KEYFRAME
> ligeså langt som lydfilen nu er - feks endtil 3500 framenumber: ergo
> således at hele din lydfil kan 'ses' på første layer.
>
>
> Når du så vælger at loade denne movie (lydfil) starter lyden med det
samme -
> streaming virker såvidt både på 56k og selvklart adsl.
>
> > en anden ting er, hvordan laver man en "loading" bar med animation, der
> > kører mens den loader siden??
>
> Nemt http://www.freehandsource.com/_test/preloader.html
> her kan du også downloade fla'en.
>
> Hilsen Henrik Dahm
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Henrik Dahm (14-03-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Dahm


Dato : 14-03-01 20:03

Evening!

> jeg ville lige sige mange tak for det meget brugbare svare, og hastigheden
> hvormed det blev givet.

Jaja - vi er alle her for at hjælpe hinanden

PS: Du qouteFucker ved at have hele mit oprindelige brev med i dit svar -
kun folk af den gamle skole kan finde på den slags bevidst


Til sagen : jeg faldt lige over nogle fede enkelte guides for Preloaders
idag, to eksempler der er lettere at gøre selv i løbet af et par minutter.
Det link jeg gav dig før idag var noget lort - det kan du ikke lære en
skid af - derfor:

-----------------------------------------------------------------

Simple Preloader with ONE movie loaded to TARGET
If you want a bar, define a rectangle movie in its maximum
size and give it the instancename "bar".

frame 1:
loadMovie("myMovie.swf","myTarget");

frame 2:
// nothing in here

frame 3:
actBytes = myTarget.getBytesLoaded():
totBytes = myTarget.getBytesTotal();

if(actBytes == undefined){ //no information available yet
gotoAndPlay(2)
else if( actBytes < totBytes){
// if you don't want a bar, delete the following line
bar._xscale = actBytes * 100 / totBytes;
gotoAndPlay(2)
}

frame 4:
// ready, go

----------------------------------------------------------------------

Simple Preloader with ONE movie loaded to LEVEL
If you want a bar, define a rectangle movie in its maximum
size and give it the instancename "bar".

frame 1:
loadMovieNum("myMovie.swf",1);

frame 2:
// nothing in here

frame 3:
actBytes = _level1.getBytesLoaded():
totBytes = _level1.getBytesTotal();

if(actBytes == undefined){ //no information available yet
gotoAndPlay(2)
else if( actBytes < totBytes){
// if you don't want a bar, delete the following line
bar._xscale = actBytes * 100 / totBytes;
gotoAndPlay(2)
}

frame 4:
// ready, go








Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste