Ny tekst-kopiering
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-02-03 22:07

Hej.

Er det muligt at modtage et signal i sit program om hvornår der bliver
kopieret noget tekst til udklipsholderen? - dvs. så snart brugeren i hvilket
som helst program har markeret noget tekst og trykket Kopier.

Den måde hvorpå mit program virker ligenu er ved en Timer som hvert sekund
tjekker for nyt indhold af udklipsholderen, men dette er en ret uholdbar
løsning, synes jeg. Især hvis brugeren kopierer en lang tekst, da mit
program loader indholdet af udklipsholderen (tekst-format) ind i en string
og sammenligner det med en string - hvad der var for et sekund siden.
Selvfølgelig kan det ikke ses i performance på computere nutildags, men det
er irriterende at vide at ens program skal bruge så meget ram, blot for at
se hvornår der kommer noget nyt i udklipsholderen.

På forhånd tak.

Mvh. Bjarke

Fra : preben nielsen

Dato : 06-02-03 22:22

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
blot for at
> se hvornår der kommer noget nyt i udklipsholderen.

Bare nysgerrig ... Hvorfor i alverden ska du vide når der kommer
noget nyt i udklipsholderen ??

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-02-03 22:47

preben nielsen skrev:
> Bare nysgerrig ... Hvorfor i alverden ska du vide når der kommer
> noget nyt i udklipsholderen ??

I et af mine programmer skal jeg bruge det til en Sæt ind-knap som skal
blive aktiv. Jeg kan se at dette i Outlook Express 6.0 i XP (så vidt jeg kan
se) er løst ved at først opdatere knapperne når vinduet bliver aktivt.
F.eks. hvis man åbner en ny e-mail-besked. Åbner Notepad - kopierer noget
tekst. Det er først når man markerer ny-e-mail-vinduet at Sæt ind-knappen
bliver aktiv. Hvis man kopierer noget i selve vinduet bliver knappen
selvfølgelig aktiv med det samme. Så det samme kunne jeg vil gøre i mit
program.
Men ...
I et lille program jeg er ved at lave nu skal der vises forskellige
informationer om den tekst der ligger i udklipsholderen. Disse informationer
skal selvfølgelig opdateres hver gang noget nyt kopieres.

Mvh. Bjarke

Fra : Carsten Suurland

Dato : 07-02-03 00:41

Hej Bjarke

Tag fat i din MDSN (eller msdn.microsoft.com) og led efter
"SetClipboardViewer".
Det er en API funktion der giver dig mulighed (via et callback) at blive
notificeret når indholdet at clipboardet ændrer sig.

/Carsten Suurland

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 07-02-03 01:33

Carsten Suurland skrev:
> [...]
> Det er en API funktion der giver dig mulighed (via et callback) at blive
> notificeret når indholdet at clipboardet ændrer sig.

Ok, mange tak - det er præcis den funktion jeg skulle bruge.

Mvh. Bjarke