Winroute og NAT
Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 07-03-03 15:44

Hvis jeg bruger packet filtering i Winroute og disabler NAT på Winroute
serveren, er jeg så stadigt godt beskyttet mod indtrængende. Jeg har
selvfølgelig lukket alle uvedkommende filtre med packet-filtering. Grunden
til at jeg spørger er at jeg ikke kan få min WEB-server til at virke hvis
jeg slår NAT til. Web-serveren ligger på samme comp. som winroute men har en
intern ip. Jeg har prøvet med port-mapping men det vil ikke rigtigt lykkes.
Min Web-Server fungerer upåklageligt hvis jeg jeg slår nat fra_; altså
vælger "Exclude this computer from NAT"(Winroute-comp.'en) under interface
indstillinger. Som skrevet er jeg så bekymret om min sikkerhed så ryger?
Hurtigt svar ville være lækkert da web-serveren gerne skulle op og køre
rimeligt hurtigt.

Mange Tak
Jonas Herløv Rasmussen

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-03-03 16:51

Jonas Herløv Rasmussen wrote:

> Hurtigt svar ville være lækkert da web-serveren
> gerne skulle op og køre rimeligt hurtigt.

Øh, webhotel er billigt og giver bedre båndbredde, god nattesøvn, lavere
strømforbrug og bedre lokalnet-sikkerhed. Hvis du regner på
strømforbruget for en dedikeret 24-7 maskine, så tror jeg webhotellet
kan være betalt allerede der; jeg har dog ikke regnet efter.

> Mange Tak
> Jonas Herløv Rasmussen

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *

Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 07-03-03 16:58

Alt sammen sikkert meget rigtigt.....det interesserer bare ikke mig lige
nu...det her et lidt et projekt for sjov og for at lære noget....ellers tak
for omtanken....Mit spørgsmål gælder stadigt

Jonas Herløv Rasmussen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-03 18:13

In dk.edb.netvaerk, Peter Larsen <plarsen_no2spam@mail.tele.dk> says...
> Øh, webhotel er billigt og giver bedre båndbredde, god nattesøvn, lavere

Og dårligere stabilitet.

Jeg har sparet penge siden jeg fik mine domæner hjem og jeg har en meget
bedre driftsikkerhed.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars

Dato : 08-03-03 16:39

> [...]
> indstillinger. Som skrevet er jeg så bekymret om min sikkerhed så ryger?
> Hurtigt svar ville være lækkert da web-serveren gerne skulle op og køre

Jeg tror du får en bedre sikkerhed ved at have NAT. Hvordan laver du din
port map? jeg kan nemt få det til at virke så prøv at beskrive hvad du går.

lars

Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 08-03-03 17:52

Port mappingen er således.

Protocol: TCP
Listen IP : unspecified
Listen single port: 80
Destination IP: 192.168.0.1(Webserverens ip - det er den ip der peger
"indad" fra winrotue pc'en).
Destination port: 80

Fra : Lars

Dato : 11-03-03 16:42

> Protocol: TCP
> Listen IP : unspecified
> Listen single port: 80
> Destination IP: 192.168.0.1(Webserverens ip - det er den ip der peger
> "indad" fra winrotue pc'en).
> Destination port: 80

Hvilken webserver bruger du? mange servere kræver at man fortæller hvilken
ip serveren sidder på og det er jo en 192.168.01 når du bruger NAT tjæk lig
det

lars

Fra : Jonas Herløv Rasmuss~

Dato : 11-03-03 02:56