DHCP?
Fra : Peter Jensen

Dato : 06-03-03 19:07

Jeg har Internetforbindelse via kabelmodem (Stofa) og kører DHCP.
Netværksopsætningen er korrekt og jeg kan release og renew'e min ip-adresse
fra en prompt, men når Windows (2000) selv skal gøre det så fyldes
eventloggen med tolv advarsler om at DHCP serveren ikke kan findes. Jeg
mister ikke min ip-adresse og kan køre videre.

Skal ip-adressen opfriskes hver anden time sådan som systemet prøver på?

Peter Jensen

Fra : Kaerager_lund

Dato : 06-03-03 20:16

Hej Peter

"Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eventloggen med tolv advarsler om at DHCP serveren ikke kan findes. Jeg
> mister ikke min ip-adresse og kan køre videre.

Hvis du er på længe nok, vil du miste forbindelsen

> Skal ip-adressen opfriskes hver anden time sådan som systemet prøver på?

Ja

> --
> Med venlig hilsen
> Peter Jensen

Bruger du en softwarefirewall??

MVH

Thomas

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-03-03 21:48

"Kaerager_lund" <kaerager_lund(Slet dette)@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e679e7f$0$25823$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
>
> "Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> ip-adresse
>
> Hvis du er på længe nok, vil du miste forbindelsen

Hej Thomas

Nej, jeg bruger ikke nogen firewall. Det gjorde jeg da jeg blev opmærksom på
problemet, men jeg afinstallerede firewall'en i håb om at det var den som
spærrede nogle porte. Det hjalp bare ikke meget.

Mvh
Peter

Fra : Kaerager_lund

Dato : 07-03-03 13:23

Hej Peter

> [...]

> problemet, men jeg afinstallerede firewall'en i håb om at det var den som
> spærrede nogle porte. Det hjalp bare ikke meget.

Jeg havde samme problem som du har. Jeg fandt ud af, at det var Zonealarm,
som blokerede for DCHP. Efter jeg slettede den, har der ingen problemer
været!!

MVH

Thomas

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-03-03 09:15

"Kaerager_lund" <kaerager_lund(Slet dette)@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e688f18$0$14504$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> som blokerede for DCHP. Efter jeg slettede den, har der ingen problemer

Hej Thomas

Jeg må tilstå at jeg havde Zonealarm på og havde glemt det da jeg ikke kunne
se dens ikon i systrayen. Problemerne forsvandt da jeg afinstallerede den.
Den er åbenbart virksom selvom den ikke er startet.

Tak for tippet.

Mvh Peter

Fra : Kaerager_lund

Dato : 08-03-03 15:18

Hej Peter

Det var godt at høre... Jeg kan anbefale sygate istedet. Den virker
upåklageligt.

MVH

Thomas