Mit lille LAN virker ikke hvis Internet mo~
Fra : John N.

Dato : 05-03-03 22:22

http://10.0.0.2 skriver jeg i browseren, på min 10.0.0.1 pc. Så får jeg fat
i min egen webserver på 10.0.0.2

Hvorfor prøver min 10.0.0.1 pc at åbne internet forbindelsen via modem., når
jeg trykker http://10.0.0.2

Når Interne forbindelsen er etableres, så virker alt. Men hvor have sit
modem koblet op for at kører LAN :-|

Hvad er logiken bag ?

Fra : jkv

Dato : 05-03-03 23:31

John N. wrote:

> Hvorfor prøver min 10.0.0.1 pc at åbne internet forbindelsen via modem.,
> når jeg trykker http://10.0.0.2

Højest sandsynlig fordi din netmask er forkert på 10.0.0.1. Prøv at sætte
din netmask til 255.255.255.0
For en mere uddybende forklaring prøv http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ip

---
ipwitch(-at-)bofh.homeunix.net
public key: http://bofh.homeunix.net/public.asc

Fra : John N.

Dato : 06-03-03 00:17

> Højest sandsynlig fordi din netmask er forkert på 10.0.0.1. Prøv at sætte
> din netmask til 255.255.255.0

Jeg bruger 255.0.0.0 men da 2 og 3 oktet ikke bruge så det pt lige gyldigt.

ifølge c:\> route print
, så skal trafik til 10.x.x.x sparkes til netkortet...
Network Destination Netmask Gateway Interface Metric
10.0.0.0 255.0.0.0 10.0.0.1 10.0.0.1 1

hm....

Fra : Calle.

Dato : 06-03-03 06:09

John N. wrote:
> [...]
>
> Når Interne forbindelsen er etableres, så virker alt. Men hvor have
> sit modem koblet op for at kører LAN :-|

du har nok et mærke ud for "ring op, når der ikke findes en
netværksforbindelse" i fanen forbindelse under internetindstillinger
--
Automatik Mekaniker
Calle