Win98se+Cisco 677+Edonkey=Low ID ??
Fra : Henning Kampmann

Dato : 02-03-03 20:01

Hej

Jeg spørge her i gruppen, selvom jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg
kan kalde min lille installation for et 'netværk'?

En enkelt PC med Win98se, et 3Com 3c905b-tx netkort, en Cisco 677
router og Cybercity som IP.

Cybercity har på et tidspunkt åbnet (forwardet) portene 4661 og
4662 TCP, samt 4665 UDP i routeren. Jeg har ikke selv pillet ved
cbos'en.

Da det har kørt 100% ok med et ID på 123456789 hver gang, så har
jeg en fornemmelse af, at cbos'en har mistet indstillingerne.

Hvordan kan jeg se, hvad der reelt står i cbos? Gerne en
idiotsikker forklaring - for sådan føler jeg mig efterhånden! ;)

Jeg mener, at jeg allerede har den nyeste cbos installeret.
Hvordan kan jeg egentligt kontrollere cbos-versionen?

Jeg har ledt efter en oversigt vedrørende de forskellige
cbos-kommandoer, men de er sågu svære at hitte.

I edonkey før jeg en lakonisk meddelelse om, at jeg har 'low ID'
og at jeg bør gøre noget ved mit netværk. Der henvises til et
testmulighed og følger jeg den får jeg at vide, at der ikke kan
opnås forbindelse til min port 4662. Man foreslår også at jeg
tester port 80, men dette giver samme negative resultat - din
forbindelse er 'stelth' firewalling?

Jeg har ingen sw firewall installeret, så det må jo ligge et
andet sted.

Jeg har eksperimenteret med et andet netkort, Windows XPP og
opdatering af PC-bios, men uden synlige ændringer.

Håber at der er en, der vil tage mig lidt i hånden!

TIA

Henning

Fra : Cubus

Dato : 02-03-03 21:40

"Henning Kampmann" <no_mail@please.net> skrev

> Jeg har ledt efter en oversigt vedrørende de forskellige
> cbos-kommandoer, men de er sågu svære at hitte.

Der er en del hjælp at hente på Cybercitys egen side:

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Henning Kampmann

Dato : 03-03-03 05:16

Ja. Dem har jeg skam også pløjet igennem.

Mvh

Henning

Fra : Henning Kampmann

Dato : 05-03-03 22:04

Hej

Tak for svaret.

Heldigvis fandt jeg fejlen til sidst.

Skal Cybercity køre via en Cisco 677-router til eMule, ell.
Edonkey, skal IP, GW og DNS sættes som FASTE adresser. Sættes de
blot 'automatisk' går det galt.

Det er altså ikke nok, at 'forewarde' de tre porte i routeren med
NAT-programmering.

Mvh.

piv