SecureClient NG Secure Domain Logon og W2K~
Fra : Jens Bruun

Dato : 26-02-03 09:03

Hej gruppe,

Vi har et ellers velfungerende setup med W2K/AD og SecureClient som
VPN-løsning (med Secure Domain Logon aktiveret), med en enkelt
undtagelse: Når en VPN-bruger logger sig af sin maskine, eller lukker
maskinen ned, lægges VPN-tunnellen ned _inden_ "roaming profile" er
blevet opdateret ind i vores LAN. VPN-grenen bliver altså savet over,
inden W2K-klienten er færdig med at snakke med AD'et, om jeg så må sige.
Nogen gode forslag til at gennemtvinge opdatering af "roaming profile"
før tunnellen lægges ned via logoff? Og ja, jeg ved godt at problemet
kan løses ved at undgå brug af "roaming profile", men det ville jo være
kanon at kunne bibeholde samme opsætning for alle typer brugere.

--
-Jens B.