Logon problemer på w2k srv, (RPC svarer ik~
Fra : Anders Fiedel

Dato : 21-02-03 00:30

Davs,
er der nogen der har en løsning på dette ?

Scenarie :
Win 2k server med Active Directory, DNS server, DHCP,
Win 2k pro maskine tager ca. 20 min, om at logge på serveren, event viewer
siger RPC ikke svarer,
men servicen er startet på serveren. maskinen bliver ikke opdateret i
serverens DNS.
Begge maskiner er friske installationer, med SP3 og alle updates.

Her er klip fra event viewer, servicen kører på serveren
Event Type: Error
Event Source: NETLOGON
Event Category: None
Event ID: 5788
Date: 20-02-2003
Time: 23:28:10
User: N/A
Computer: DBLUX03
Attempt to update HOST Service Principal Names (SPNs) of the computer object
in Active Directory failed.
The updated values were '<UNAVAILABLE>' and '<UNAVAILABLE>'. The following
error occurred:
The RPC server is unavailable.
Data:
0000: ba 06 00 00 º...
Derefter kommer denne :

Event Type: Warning
Event Source: DnsApi
Event Category: None
Event ID: 11155
Date: 20-02-2003
Time: 23:43:22
User: N/A
Computer: DBLUX03
The system failed to register network adapter with settings:

Adapter Name : {61541C69-486F-4CC5-B56D-493713C32C8B}
Host Name : dblux03
Adapter-specific Domain Suffix : dblux.dk
DNS server list :
194.239.134.83, 193.162.153.164, 192.168.0.2
Sent update to server : None
IP Address(es) :
192.168.0.100

The reason the DNS update request could not be completed was because of a
system problem.
You can manually retry DNS registration of the network adapter and its
settings by typing "ipconfig /registerdns" at the command prompt.
If problems still persist, contact your DNS server or network systems
administrator. For specific error code information,
see the record data displayed below.
Data:
0000: 29 23 00 00 )#..

Håber der er nogen der kan komme med et forslag.

Anders Fiedel
dblux pro light & audio rentals
afi@dblux.dk

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 21-02-03 07:19

"Anders Fiedel" <afi@dblux.dk> wrote in message
> Davs,
> er der nogen der har en løsning på dette ?
>
> Adapter-specific Domain Suffix : dblux.dk
> DNS server list :
> 194.239.134.83, 193.162.153.164, 192.168.0.2

Det her vil jeg gætte på skaber problemer. 192.168.0.2 er din AD server,
ikke sandt? Lad den stå alene som DNS-server, og forward så fra DNS på din
server til de to andre DNS-servere.

> Håber der er nogen der kan komme med et forslag.

Jeg er ikke sikker på det er det alene der giver problemer, men ret i hvert
fald ovenstående.

Kaj

Fra : Anders Fiedel

Dato : 22-02-03 14:16

Hej,

Tak for svaret,
Jeg kan ikke enable forwarders, da den siger den er "root server"

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 22-02-03 14:23

"Anders Fiedel" <afi@dblux.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Tak for svaret,
> Jeg kan ikke enable forwarders, da den siger den er "root server"

Og det skal den ikke være. Slet zonen "." hvis den er der.

Kaj

Fra : Knud Aagaard

Dato : 22-02-03 21:58

Hej
On Sat, 22 Feb 2003 14:15:54 +0100, "Anders Fiedel" <afi@dblux.dk> wrote:

>Hej,
>
>Tak for svaret,
>Jeg kan ikke enable forwarders, da den siger den er "root server"
Det lyder som om du skal fjerne Root-zonen i DNS (.)
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-02-03 19:20

On Fri, 21 Feb 2003 00:29:45 +0100, "Anders Fiedel" <afi@dblux.dk>
wrote:

> [...]
>siger RPC ikke svarer,
>men servicen er startet på serveren. maskinen bliver ikke opdateret i
Lidt hint, ved dog ikke om det kan bruges.
Skal den ikke også kører på ws ?
Så vidt jeg erindre er det mere end en service der er med i spillet.
Er ws tilmeldt til AD ?

/Hans