Begynderproblem med netværk
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 20-02-03 21:20

Jeg har et ISDN modem som jeg gerne vil bruge til begge mine computere, men
hvordan skal man lave det?
Jeg har forsøgt at lave et netværk mellem de to computere, men de siger
begge at jeg ikke har indsat netværkskablet... Kunne man eventuelt nemmere
lave et netværk hvor computerne går direkte ind i modemet, jeg har ikke brug
for at de to computere kan kommunikere sammen?

På forhånd tak!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-03 22:14

"Jakob Johannessen" <whisky@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
brug
> for at de to computere kan kommunikere sammen?

De 2 computere er nød til at kommunikere med hinanden, for at du kan
udvæksle data fra ISDN forbindelsen.....

Du skal bruge et krydset netværkskabel (crossover cable), for at lave
forbindelse mellem de 2 computere...

Hvis du vil koble de 2 computere direkte til modemmet, skal du have en
såkaldt ISDN router med switch eller hub... Så kalder routeren automatisk op
til nettet når computerne vil afvikle trafik...

Disse er rimeligt dyre fra nye.. Men da alle i øjeblikket skifter til ADSL,
er der nok en mulighed for at få en sådan billig router brugt!

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 21-02-03 01:04

"Jakob Johannessen" <whisky@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brug
> for at de to computere kan kommunikere sammen?

I din NT box på væggen er der to udgange som kan gå i hvert sit modem. Da du
allerede har sat modem til den ene computer kan du købe et internt ISDN kort
(ala et netkort) det koster ikke alverden. Så smækker du bare en ledning fra
NT boxen over i dit nye modem i den anden computer, så kører det!
Det trick lavede jeg på et tidspunkt. Det virkede helt fint. Men husk når
begge computere er på nettet, er det dobbelt takst og din telefon er
blokeret.

Jakob B

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 21-02-03 11:21

> [...]
> Det trick lavede jeg på et tidspunkt. Det virkede helt fint. Men husk når
> begge computere er på nettet, er det dobbelt takst og din telefon er

Det ISDN kort som jeg skal bruge kan det f.eks. være et Jensen PCI ISDN
kort?