3com router 3C855
Fra : Jacob

Dato : 17-02-03 16:36

Hej ....

Jeg har lige anskaffet mit en 3COM router model 3C855 - ME (den fra Kvikly).
Jeg har fået den sat op til mit TDC webspeed abo. og det køre bare der udaf.

Mit spørgsmål er hvor god er den indbyggede firewall sammenlignet med
zonealarm ?

Er der nogle sikkerhedsmæssige problemmer jeg skal være opmærksom på med
denne router ?

På forhånd tak
Jacob

Fra : Elmer

Dato : 17-02-03 20:59

Jacob wrote:

> [...]
> zonealarm ?
>
> Er der nogle sikkerhedsmæssige problemmer jeg skal være opmærksom på med

Hejsa
Jeg har også en router-løsning (US-Robotics) med indbygget fire wall.
Umiddelbart kan man ikke sammenligne de 2 typer firewall, da den i
routeren er delvis implementeret i hardware. Derudover er der også en
stor sikkerhed i routerens NAT.
Jeg kører selv uden firewall, og uden at have konfigureret firewall'en i
min router. Det er gået meget godt i ca. ½ år.
Men jeg kan ikke sige om det ene er bedre end det andet. Min erfaring er
(som sagt) at med NAT er det ikke nødvendigt med firewall. Men når der
er en ledning i stikket er der forbindelse, og der vil altid være "hul"
igennem!

Elmer

Fra : Torben Brøndum

Dato : 18-02-03 17:36

"Jacob" <jw@politik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> zonealarm ?
>
> Er der nogle sikkerhedsmæssige problemmer jeg skal være opmærksom på med

Ved du om NAT kan disables i den ?

Torben Brøndum