3com 905c-tx
Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 16-02-03 04:02

Hej

Jeg har et 3com 905c-tx netkort som jeg er rigtig glad for.
Når jeg booter computeren skriver den. "initializing mba....." så venter den
3 sec. eller til jeg trykker en tast. Bagefter skriver den: "press n to boot
from network" så venter den 3 sec. eller til jeg trykker en tast.
Jeg vil gerne slippe for de to beskeder. Jeg har kigget i min bios igen og
igen efter en option til at disable det. Jeg har et Asus A7V266-E. På et
tidspunkt havde jeg midlertidig et Abit bundkort i og der kom de to beskeder
ikke.
Hvordan slipper jeg for de to beskeder hvor jeg skal vente eller trykke
tast?

Hilsen
Jakob Baunsgaard

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-02-03 12:11

Jakob Baunsgaard wrote:
> [...]
> ikke.
> Hvordan slipper jeg for de to beskeder hvor jeg skal vente eller trykke

Det, det sikkert drejer sig om er at systemBIOS vil forsøge at aktivere
andre BIOSer, der kan boote systemet. Det kan f.eks. være en
SCSI-adapters BIOS eller som i dette tilfælde en bootfacilitet på dit
netkort.

Mange bundkort kan indstilles til at de ikke "prøver" andet end den
indbyggede BIOS og dermed kun kigger f.eks. den tilkoblede IDEharddisk.

Prøv at lede efter noget i den stil ("Try other devices yes/no" eller
hvad det nu end hedder).

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-02-03 13:19

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@privat.dk> wrote:

> [...]
>from network" så venter den 3 sec. eller til jeg trykker en tast.
>Jeg vil gerne slippe for de to beskeder.

3Com har et program til at konfigurere de kort: dér kan man slå
de prompts fra.

Jeg tror det kan downloades sammen med drivere til kortet fra et
eller andet sted på www.3com.com.

Det skal muligvis køres under DOS (altså rigtig gammeldags ægte
DOS: boot fra en diskette), men det kan være de har lavet om på
det nu - det er længe siden jeg har været i nærheden af det.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-02-03 13:40

> Jeg har et 3com 905c-tx netkort som jeg er rigtig glad for.
> Hvordan slipper jeg for de to beskeder hvor jeg skal vente eller trykke
> tast?

Hejsa
Du skal bare slå bootprom fra i dit netkort.
Gøres enten via driveren, eller et 3com dos program (som allerede nævnt)

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-03 13:41

On Sun, 16 Feb 2003 04:02:00 +0100, "Jakob Baunsgaard"
<jakob.b@privat.dk> wrote:

> [...]
>ikke.
>Hvordan slipper jeg for de to beskeder hvor jeg skal vente eller trykke
Mener at man medens den skriver "initializing mba....." laver en taste
kombination ctrl+??. Herefter kan man konfigurerer kortet.
Men mon ikke www.3com.com er din ven ?

/Hans

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 16-02-03 19:59

> Mener at man medens den skriver "initializing mba....." laver en taste
> kombination ctrl+??. Herefter kan man konfigurerer kortet.
> Men mon ikke www.3com.com er din ven ?
>
> /Hans

Jeg har downloadet sidste nye driver. Så fandt jeg et dos program hvor man
kunne config under win95? nok ik den rigtige.... jeg må kigge på det igen.

Tak for alle svarerne

Fra : Jacob

Dato : 18-02-03 11:47

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har downloadet sidste nye driver. Så fandt jeg et dos program hvor man
> kunne config under win95? nok ik den rigtige.... jeg må kigge på det igen.

Jeg har også haft det samme iriterende problem med samme netkort men har
hidtil ikke kunnet finde nogen løsning. Men på grund af dit indlæg gik jeg
til det igen og fandt windiags.exe på 3coms site. Når du har kørt denne
selvudpakende fil kommer der blandt andet en fil ved navn update.exe. åben
en dos prompt og skriv: update /diagonly. Så installeres et program til at
konfigurere kortet med. Programmet ligges enten i systemtray eller under
start og programmer. Denne fremgangsmåde virker hos mig og jeg bruger win98
2. udg. Så nu er jeg sluppet af med boot prom og spare lidt b9ot tid.....
Jacob

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 19-02-03 02:54

"Jacob" <(REMOVE)dx@drnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
win98
> 2. udg. Så nu er jeg sluppet af med boot prom og spare lidt b9ot tid.....

That did the trick! Tak skal du ha!
Jeg kører WinXP og der virker det også perfekt.
- og så var det min navnebror som fixede det - cool ;)

Jakob B.