Problem med Cisco 806
Fra : Hu Kares !

Dato : 14-02-03 10:36

Jeg har netop erhvervet mig en cisco 806 router til min adsl og sidder nu og
fedter med den.

Jeg har konfigureret den osv. via web interface - nema problema..

Jeg har så købt en software feature pack der skulle indeholde firewall og
vpn.

På cd'en står der "Cisco 801 - 805 IP Feature pack rel 12.0(5)T"

Jeg starter filen CPSWINST.exe på cd'en, programmet startes og jeg klikker
videre. jeg har forbundet min pc med routeren både med seriel kabel og et
alm rj-45 kabel (ikke krydset). min pc har ip 192.168.1.10 - router har
192.168.1.1.

Afgiver så mit password som jeg tildelte under konf. af router. Pc begynder
at connecte hvorefter den skriver: "Learning the hardware and software of
the router" Kortvarigt derefter får jeg fejl at den "Failed to learn the
hardware and software status of the router. please try again"

Hvad gør jeg forkert ?

Håber på svar da min adsl bliver konverteret fra ATM til ethernet i næste
uge, og vil jo nødig står uden forbindelse... :0)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-02-03 11:31

On Fri, 14 Feb 2003 10:35:30 +0100, "Hu Kares !"
<hu_kares@hotmail.REMOVE.com> wrote:

> [...]

> Jeg har så købt en software feature pack der skulle indeholde firewall
> og vpn. På cd'en står der "Cisco 801 - 805 IP Feature pack rel 12.0(5)T"

Stop.

806-routeren bruger ikke samme softwareimage som 801-804 eller
805. Desuden er 806-routeren ikke understøttet i 12.0(5)T. Og
endelig der ikke firewall og VPN i et IP Feature pack.

> Hvad gør jeg forkert ?

Ikke noget, men det har din forhandler gjort. Kontakt ham og
fortæl ham, at han har leveret noget forkert.

> Håber på svar da min adsl bliver konverteret fra ATM til ethernet i
> næste uge, og vil jo nødig står uden forbindelse... :0)

Det kommer du heller ikke til. 806-routeren i sig selv kan
sagtens bruges til din DSL-forbindelse, hvis den terminerer i
ethernet. Firewall-funktionaliteten er mest interessant, hvis man
har interne servere bag routeren. Og VPN er kun interessant, hvis
du faktisk bruger IPSec (doh).

-A

Fra : Hu Kares !

Dato : 14-02-03 13:42

> 806-routeren bruger ikke samme softwareimage som 801-804 eller
> 805. Desuden er 806-routeren ikke understøttet i 12.0(5)T. Og
> endelig der ikke firewall og VPN i et IP Feature pack.

Ok - det var da rart at få at vide... :0)

Men hvad kan jeg så bruge IP feature pack til ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-02-03 15:29

On Fri, 14 Feb 2003 13:41:41 +0100, "Hu Kares !"
<hu_kares@hotmail.REMOVE.com> wrote:

> Men hvad kan jeg så bruge IP feature pack til ?

Ikke noget.

Det du har fået, passer som sagt ikke til din router, og en
806'er er i øvrigt født med IP feature set.

Er du i øvrigt sikker på, det *er* IP feature set, og ikke fx. IP
Plus eller IP/Firewall/DES Plus?

-A