Hvordan? - D-link DI-604
Fra : J. L.

Dato : 14-02-03 02:18

Vedr D-link DI-604 Ethernet Broadband Router.

Jeg har haft denne router i et stykke tid nu, og det er begyndt at gå mig
på, at jeg ikke kan modtage filer over ICQ eller at folk ikke kan få adgang
til FTP på min computer. Jeg ved at det er på grund af den indbyggede
firewall i routeren, og nogle porte der er lukkede. Hvrodan åbner man for
disse porte så det fungere og hvad er det for nogle porte?

Jeg har været inde i setup til routeren under andvanced, virtual server. Der
har jeg skrevet 21 og 20 under service ports. Er det ikke til FTP? Folk kan
stadig ikke connecte. Er det den rigtige måde jeg gør det på.

Og er det det samme med ICQ? Hvordan i alverden finder man ud af hvilke
porte ICQ bruger?

Der må være nogen der har denne router og som ved hvordan man får de nævnte
ting til at fungere.

På forhånd tak.

Jeg sidder med TeleDanmark bredbånd

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-02-03 07:30

J. L. skrev Fredag den 14. februar 2003 02:18 i dk.edb.netvaerk:

> Jeg har været inde i setup til routeren under andvanced, virtual server. Der
> har jeg skrevet 21 og 20 under service ports. Er det ikke til FTP? Folk kan
> stadig ikke connecte. Er det den rigtige måde jeg gør det på.

Har du husket at skrive det regtige LAN IP også?
Har du husket at makere i firkanten helt til højere på den linie der skal være
aktiv?
Har du husket at klikke på øhe aplay (eller hvad det nu er det heder) og
derefter på reset?

Ivar Madsen

Fra : Michael Petersson

Dato : 14-02-03 15:29

Tjek dette
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=308&question=ftp

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 15-02-03 22:57

> [...]
> porte ICQ bruger?
>
> Der må være nogen der har denne router og som ved hvordan man får de

Check også lige dette link, hvor opsætningen af FTP server gennemgås:
http://www.dlink.dk/FTPServer.htm

mvh
Freddy