/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
XP til XP netværk
Fra : Thïngmand


Dato : 11-02-03 11:43

Jeg har setup med 3 maskiner - 2 XP Pro og en bærbar med ME. De er alle
tilsluttet en switch, hvorpå ADSL'en også sidder. Jeg har kørt XP's
hjemmenetværk på dem alle og på den ene maskine kan jeg også se den anden XP
maskine, men kan ikke gå ind i den. På denne maskine er det imidlertid slet
ikke muligt at se Computere i arbejdsgruppe - den kommer med en "du har ikke
adgang til disse netværksresourcer, bla, bla"

Hvad går der galt?

Jeg har slået enkel fildeling til og hvad jeg ellers syntes at kunne finde
af løsninger på Google...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk



 
 
jens (11-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 11-02-03 11:54


"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3e48d3c9$0$214$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har setup med 3 maskiner - 2 XP Pro og en bærbar med ME. De er alle
> tilsluttet en switch, hvorpå ADSL'en også sidder. Jeg har kørt XP's
> hjemmenetværk på dem alle og på den ene maskine kan jeg også se den anden
XP
> maskine, men kan ikke gå ind i den. På denne maskine er det imidlertid
slet
> ikke muligt at se Computere i arbejdsgruppe - den kommer med en "du har
ikke
> adgang til disse netværksresourcer, bla, bla"
>
> Hvad går der galt?
>
> Jeg har slået enkel fildeling til og hvad jeg ellers syntes at kunne finde
> af løsninger på Google...

Da du har ADSL på samme switch som dine maskiner får de alle ipèr fra din
udbydder, derfor får du aldrig et lokalnet til at køre forsvarligt.

Køb en router og løs alle problemer på en gang

mvh Jens



Mikael Nørrelund And~ (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 11-02-03 13:31

jens wrote:
> Da du har ADSL på samme switch som dine maskiner
> får de alle ipèr fra din udbydder, derfor får du aldrig et
> lokalnet til at køre forsvarligt.
>
> Køb en router og løs alle problemer på en gang

Eller installer NetBEUI eller IPX, men en router er klart
at foretrække, de koster jo også kun ca. 500kr.
<http://shor.ter.dk/392436867>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.


jens (11-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 11-02-03 19:24


"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48ecff$0$153$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> jens wrote:
> > Da du har ADSL på samme switch som dine maskiner
> > får de alle ipèr fra din udbydder, derfor får du aldrig et
> > lokalnet til at køre forsvarligt.
> >
> > Køb en router og løs alle problemer på en gang
>
> Eller installer NetBEUI eller IPX, men en router er klart
> at foretrække, de koster jo også kun ca. 500kr.
> <http://shor.ter.dk/392436867>

IPX er som at køre med støttehjul altid..........

mvh Jens



**TwN** (11-02-2003)
Kommentar
Fra : **TwN**


Dato : 11-02-03 19:58

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
news:b2bf3m$vte$1@news.net.uni-c.dk...
>
> IPX er som at køre med støttehjul altid..........
>
ja... Men tilgengæld kræver nogle spil IPX for at spille over LAN....
Ellers kan han da bare gi' hans maskiner to IP'er...

**TwN



jens (11-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 11-02-03 20:15


"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e4948f2$0$71613$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message
> news:b2bf3m$vte$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> > IPX er som at køre med støttehjul altid..........
> >
> ja... Men tilgengæld kræver nogle spil IPX for at spille over LAN....
> Ellers kan han da bare gi' hans maskiner to IP'er...

Hvilke spil er det ?
2 IP adresser pr pc er lige så fjollet som ipx......
Fordi en xp kun håndterer en gateway adresse pr netkort ad gangen.

mvh Jens



Thïngmand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 11-02-03 22:38

> Da du har ADSL på samme switch som dine maskiner får de alle ipèr fra din
> udbydder, derfor får du aldrig et lokalnet til at køre forsvarligt.

Dvs. hvis jeg tildeler dem en IP manuelt, så virker Internettet ikke?

> Køb en router og løs alle problemer på en gang

Ville sådan en kunne gøre det: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?232



jens (11-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 11-02-03 23:39


"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3e496d36$0$241$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Da du har ADSL på samme switch som dine maskiner får de alle ipèr fra
din
> > udbydder, derfor får du aldrig et lokalnet til at køre forsvarligt.
>
> Dvs. hvis jeg tildeler dem en IP manuelt, så virker Internettet ikke?
>
> > Køb en router og løs alle problemer på en gang
>
> Ville sådan en kunne gøre det: http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?232
>
Ja, men 8 virtuelle servere er ikke mange hvis de skal bruges til at sætte
uønsket trafik til som en DI604 hvor firewallen ikke virker hensigtsmæssigt

mvh Jens



Thïngmand (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 12-02-03 10:02

> Ja, men 8 virtuelle servere er ikke mange hvis de skal bruges til at sætte
> uønsket trafik til som en DI604 hvor firewallen ikke virker
hensigtsmæssigt

Det forstår jeg ikke - hvad bruger man virtuelle servere til? Husk det er et
lille privat netværk med begrænsede midler og denne var umiddelabrt den
billigste HD firewall jeg kunne finde. At købe en router (som du foreslår
tidligere) eller sætte ADSL direkte til den ene maskine, er vel et fedt rent
sikkerhedsmæssigt, når der er ikke er firewall på routeren - eller hvad?



jens (12-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 12-02-03 11:20


"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3e4a0d8d$0$223$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Ja, men 8 virtuelle servere er ikke mange hvis de skal bruges til at
sætte
> > uønsket trafik til som en DI604 hvor firewallen ikke virker
> hensigtsmæssigt
>
> Det forstår jeg ikke - hvad bruger man virtuelle servere til? Husk det er
et
> lille privat netværk med begrænsede midler og denne var umiddelabrt den
> billigste HD firewall jeg kunne finde. At købe en router (som du foreslår
> tidligere) eller sætte ADSL direkte til den ene maskine, er vel et fedt
rent
> sikkerhedsmæssigt, når der er ikke er firewall på routeren - eller hvad?
>
Der er firewall i routerne, men den i DI604 er lidt speciel, for at være
sikker på port 137-139 feks ikke skal ryge til en maskine skan de
viderestilles til en ip som ikke er i brug, og så kan der nemt blive 15-20
porte man skal viderestille, + ca 5-10 stykker man skal bruge..........

En software firewall tager resourcer og kan nemmere omgås end en router
firewall der virker.

mvh Jens



Thïngmand (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 12-02-03 16:54

> viderestilles til en ip som ikke er i brug, og så kan der nemt blive 15-20
> porte man skal viderestille, + ca 5-10 stykker man skal bruge..........

Ok, men DI604 har da kun 10 virtulle servere
(http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=367)

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du anbefaler DI604 eller ej - hvis ikke,
hvilken skulle det så være i stedet?



jens (12-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 12-02-03 20:34


"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3e4a6e29$0$71683$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > viderestilles til en ip som ikke er i brug, og så kan der nemt blive
15-20
> > porte man skal viderestille, + ca 5-10 stykker man skal bruge..........
>
> Ok, men DI604 har da kun 10 virtulle servere
> (http://www.dlink.co.uk/long_desc.asp?id=367)
>
> Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du anbefaler DI604 eller ej - hvis
ikke,
> hvilken skulle det så være i stedet?

Min er en DI604 firmware 1.62 B2 og den har 20 virtuelle servere hvor af de
16 er i brug.
Jeg kan ikke anbefale den router med de problemer den stadig giver.

Jeg har en Topcom og en level one foruden Dlink`s DI604, jeg foretrækker
helt klart min Level One FBR 1403 tx frem for nogen af de andre, men
Topcommen får en klar anden plads.

mvh Jens



Thïngmand (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 13-02-03 10:34

> Jeg har en Topcom og en level one foruden Dlink`s DI604, jeg foretrækker
> helt klart min Level One FBR 1403 tx frem for nogen af de andre, men
> Topcommen får en klar anden plads.

Har du noget link til Level One - jeg syntes ikke at den er på edbpriser?



Thïngmand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Thïngmand


Dato : 11-02-03 22:40

> Køb en router og løs alle problemer på en gang

Hvad hvis jeg satte ADSL'en direkte til den ene maskine (med 2 netkort), da
den alligevel altid er tændt?



jens (11-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 11-02-03 23:41


"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
news:3e496da4$0$178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Køb en router og løs alle problemer på en gang
>
> Hvad hvis jeg satte ADSL'en direkte til den ene maskine (med 2 netkort),
da
> den alligevel altid er tændt?

En dårlig løsning på længere sigt da al trafik er inde på dit lan inden det
bliver inspiceret af en software firewall, som for det meste ikke er så
sikker som en HW wall

mvh Jens



Mikael Nørrelund And~ (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 11-02-03 11:55

Thïngmand wrote:
> Jeg har setup med 3 maskiner - 2 XP Pro og en bærbar
> med ME. De er alle tilsluttet en switch, hvorpå ADSL'en også
> sidder.
>
> Hvad går der galt?

Læs lidt i gruppen, fx:
<news.b49g4vgl3ukqa72m6mm4nbq0u1fskc4jkk@4ax.com>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408939
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste