Rave2 porte?
Fra : tdn

Dato : 10-02-03 23:59

Hej,

Jeg har STFW en del for at finde ud af hvilke porte
"iptelefon"programmet(et windowsprogram) Rave2 bruger.
Det har været uden held.

Er der nogen af jer der ved det?
Jeg skal nemlig gerne ha Rave 2 til at virke på internettet til en af
mine workstations på LANet vha. iptables og DNAT.

Thomas
merlinGIRAF@sprex.dk - fjern giraffen fra min emailadresse

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 11-02-03 09:07

> [...]
> Jeg skal nemlig gerne ha Rave 2 til at virke på internettet til en af
> mine workstations på LANet vha. iptables og DNAT.

Tcpview.exe lad dig let og elegant se hvilke programmer der bruger hvilke
porte.. Bare åben tcpview og iptelefon, og kig :)

--
Andreas Jeppesen

Fra : tdn

Dato : 11-02-03 16:39

> Tcpview.exe lad dig let og elegant se hvilke programmer der bruger hvilke
> porte.. Bare åben tcpview og iptelefon, og kig :)

erhm... tcpview.exe? Og hvor skulle den ligge?
Bruger Windows2000

Fra : **TwN**

Dato : 11-02-03 17:15

"tdn" <merlinGIRAF@news.tele.dk> wrote in message

> erhm... tcpview.exe? Og hvor skulle den ligge?
> Bruger Windows2000

Ku du ik prøve at åbne "Rave2".
og så samtidig med at det kører, skrive 'netstat' fra cmd'en? så vil du få
noget der ligner dette:
|Proto Local Address Foreign Address
State |
|TCP blabla:27015 cs24160134-70.satx.rr.com:1173
ESTABLISHED |
|__________________________________________________________________|

**TwN**

Fra : tdn

Dato : 11-02-03 18:18

> Ku du ik prøve at åbne "Rave2".
> og så samtidig med at det kører, skrive 'netstat' fra cmd'en? så vil du få
> noget der ligner dette:
> State |
> ESTABLISHED |
> |__________________________________________________________________|

Jo det kunne jeg og det har jeg skam osse gjort.
Problemet er bare at rave2 først skal lave en connection før den kan ses
på netstat.

Fra : Kasper

Dato : 11-02-03 14:39

On Mon, 10 Feb 2003 23:59:08 +0100, tdn <merlinGIRAF@news.tele.dk>
wrote:

>Hej,
>
>Jeg har STFW

Alle de der forkortelser - er der et samlet sted man kan se hvad de
betyder?

Fra : tdn

Dato : 11-02-03 16:38

> Alle de der forkortelser - er der et samlet sted man kan se hvad de
> betyder?

Erhm.... ved ikke, men prøv at skriv nogle af dem i http://ordbog.peps.dk
der er forklaringer på de gængse af dem.