Problemer med config af D-Link 604
Fra : Andersen

Dato : 08-02-03 09:24

Jeg har nu fået sat en 604'er på mit netværk.
Problemet er at jeg gerne vil kunne hente hos
vennernes FTP og de hos mig. Ligeledes over
ICQ og slutteligt kunne afvikle E-mule.
Jeg er bare løbet sur i det med at åbne de til-
hørende porte. Jeg er lidt i tvivl om hvordan
jeg skal sætte "reglerne" op i routeren, så hvis
der er en der kan fortælle hvordan eller lave
et screendump af opsætningen, så vil jeg blive
ustyrlig glad. Jeg kan ikke umiddelbart tyde
meningen i help-menuen, så nu må jeg ligge
min tiltro til NG'en og dennes experter

Fra : jens

Dato : 11-02-03 01:31

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et screendump af opsætningen, så vil jeg blive
> ustyrlig glad. Jeg kan ikke umiddelbart tyde
> meningen i help-menuen, så nu må jeg ligge

Under "advanced" fanen :
Enable "outgoing" firewall med allow all trafic.
Enable "ingoing" firewall med _deny_ all trafic

Forward de porte du vil have til din interne ip
feks. port 21 192.168.1.xx og enabled, så har dine bekendte ftp afgang.

Hvis du åbner nogle porte i indgående firewall virker det ikke...........
uvist hvorfor. ! (Upnp)

Det er såmænd det hele.........
ICQ og MSN skal ikke forwardes de kommer ind alligevel.
Emule kan give et problem da det tilsyneladende ikke er omfattet af Upnp,
men hvis du åbner wallen i indgående er der ingenting der virker..........
med den router.!

mvh Jens

Fra : Andersen

Dato : 11-02-03 21:08

jens <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b29g8e$tu8$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> men hvis du åbner wallen i indgående er der ingenting der virker..........

Tak nu tror jeg jeg er ved at fatte noget af det. Men jeg har endnu
ikke luret hvordan jeg skal finde min maskines interne IP og om den
ligger fast (sålænge der ikke flyttes rundt på kabler ol.) for den er jeg
vel nødt til at kende (eller kan man angive xxx som sidste parameter
i IP )?

Fra : jens

Dato : 11-02-03 23:47

> [...]
> ligger fast (sålænge der ikke flyttes rundt på kabler ol.) for den er jeg
> vel nødt til at kende (eller kan man angive xxx som sidste parameter

Du har ikke fortalt gvilkem win version du har, men i routeren "advanced" -
"filter" kan du se mac adresse og ip på tilsluttede pcèr, og sætte dem til
altid at få samme ip.

I wun98 er det kør "winipcfg", i w2k og xp er det start kør "cmd" og
derefter i dos "ipconfig /all"

mvh Jens

Fra : Andersen

Dato : 12-02-03 21:32

> Du har ikke fortalt gvilkem win version du har, men i routeren
"advanced" -
> "filter" kan du se mac adresse og ip på tilsluttede pcèr, og sætte dem til
> altid at få samme ip.

Det er Win98, og jeg har fundet det, tak.
Port numrene kender jeg godt, meeeen hvad er Source IP og hvad
er Destination IP.
Jeg formoder at Dest. IP en min maskines interne IP (maskinen hvorpå
en given appl skal kommunikere med andre).
Source er lidt mere tricky. Jeg har prøvet med Routerens IP om med
den IP jeg har som "udvendig" IP (oplyst via www.myip.dk ) men
no matter what så får jeg LowID hos Emule (bliver brugt som test
på hvorvidt hullet er der eller ej, netop pga. den ikke bare lige er
til at få konf. korrekt)

Fra : Mith

Dato : 13-02-03 15:12

Du skal ikke lave reglen i Firewall delen, men kun i Virtual server, der
sætter du bare de port numre op du skal bruge og taster IP'en ind på den
maskine der bruger E-Mule eller hvilket program det er du bruger.

Mith

Fra : Andersen

Dato : 16-02-03 21:57

Mith <Mith@kreutzfeldt.dk.REMOVE> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4ba898$0$71642$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Du skal ikke lave reglen i Firewall delen, men kun i Virtual server, der
> sætter du bare de port numre op du skal bruge og taster IP'en ind på den
> maskine der bruger E-Mule eller hvilket program det er du bruger.

Hvorfor fortalte du ikke det noget før???
Nu kan jeg atter bruge min maskine/IN-forbindelse optimalt.
Tak for vinket. Det var sq rart at få hul på Routeren