netkort til IBM ThinkPad 760 ED
Fra : Johan

Dato : 05-02-03 23:01

Hej gruppe
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg prøver alligevel. Håber her
er en, som kan /vil hjææælpe

Jeg prøver at få min "nye" bærbar (se subj., er fra 1997) på fastnet, og har
fundet ud
af, at jeg skal have et PCMCIA-kort 10/100 Mbit.
Men som det altid er findes der jo ikke bare én slags af sådan noget.
Mit spørgsmål er: Skal sådan en svend have 16 bit eller 32 bit kort (det er
vist noget med noget kryptering, har selv ikke en disse forstand på det
her).
Jeg ved ikke om det har noget med noget at gøre, men hvis det kan hjælpe, så
er det en TI PCI-1130 CardBus Controller som sidder i.
Forresten, hvilken slags RAM kan jeg putte i den, hvis jeg gerne vil
udvidde? Der er i forvejen 32MB, kan den udviddes mere?
mvh
Johan Rose

Fra : Johan

Dato : 05-02-03 23:07

Lille tilføjelse:
Jeg var lige inde og kigge på edbpriser.dk mht. RAM.
Her kan man få SO DIMM blokke i PC100 og PC133. Hvilke skal jeg bruge til
min ThinkPad?
og kan den klare helt op til 256 MB RAM
mvh
Johan

Andre specifikationer:
- Pentium 133 MHz
- kan ikke finde på mere. Skal jeg skrive flere ting, for at det er muligt
at svare, så sig endelig til.

Fra : BFC Trekanten

Dato : 06-02-03 15:35

> Lille tilføjelse:

din IBM maskine har et model og serienummer - find klistermærket,
somewhere - læg vejen forbi IBM´s hjemmeside og find den underside der
omhandler din maskine, der får du alt det hjælp du kan ønske dig...

Torben

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 05-02-03 23:46

"Johan" <XXXXjohan_rose@omk.dk> writes:

> Hej gruppe
> Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, men jeg prøver alligevel. Håber her
> er en, som kan /vil hjææælpe

Det er det ikke, prøv i dk.edb.hardware.<et-eller-andet>

> [...]
> vist noget med noget kryptering, har selv ikke en disse forstand på det

Det har ikke noget med kryptering at gøre så meget kan jeg da sige.

> Jeg ved ikke om det har noget med noget at gøre, men hvis det kan hjælpe, så
> er det en TI PCI-1130 CardBus Controller som sidder i.

Det kan sikkert hjælpe.

> Forresten, hvilken slags RAM kan jeg putte i den, hvis jeg gerne vil
> udvidde? Der er i forvejen 32MB, kan den udviddes mere?

Ifølge http://www.affordanet.icestorm.com/thinkpads/Components.html
bruger den EDO SO-DIMM, det kan nok blive svært at finde (og det er
sikkert umuligt at finde dem i noget der bare ligner 256MB som du taler
om i det andet indlæg), men jeg så også et andet sted at der var en der
havde haft 40MB i sådan en.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."

Fra : Heino Skjøtt

Dato : 06-02-03 10:40

Johan wrote:
> [...]
> Jeg ved ikke om det har noget med noget at gøre, men hvis det kan hjælpe, så
> er det en TI PCI-1130 CardBus Controller som sidder i.

Du kan både bruge de "gamle" PCMCIA netkort (16-bit) og de "nye" Cardbus
netkort (32-bit), men vælg et Cardbus netkort (de er hurtigere, og jeg
tror ikke de koster meget mere).

De 16-bit og 32-bit har intet at gøre med krypteringen (ellers ville jeg
gerne have et 1024-bit kort tak .

--
Fjern _REMOVETHIS_ i min E-mail adresse hvis du skriver til mig privat...