Gigabit netkort i server --> alm. netkort ~
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-02-03 14:57

Hej alle

Jeg har nævt dette tidligere, men har endnu ikke løst vores problem.

For 3 uger siden fik vi opgraderet vores navision server til windows 2000 og
vi fik sat gigabit netkort i serveren. Siden det er sket mister alle vores
klienter og alle de andre servere forbindelsen til navision serveren hele
tiden. Vi har været nødt til at sætte en ping xxx.xxx.xxx.xxx -t op på alle
klienter og servere for at bibeholde forbindelsen, og så virker det faktisk.
Men slår vi pingen fra, så går der ca. 5 minutter så er forbindelsen væk.

Vi har en 3Com superstacker 4300 og vores server er en M50 IBM Server med
2x500 mhz xeron processor.

Jeg har bedt teknikkeren om at sætte det gamle netkort i igen men vil det
evt. løse vores problem? Hvad andet kan man gøre. Jeg skal sige at alle
drivere til netkort og superstacker er opgraderet til nyeste.

Vi har samtidig en anden IBM server (vores fil - print server) som fik
samme tur, det er dog en nyere model og den kører som en drøm.

Hjælp søges meget.

Tak

Bo