Netværk - ME og 2000
Fra : Erling Nielsen

Dato : 04-02-03 10:38

Hej

Jeg har købt en bærbar og kan ikke få dem til at finde hinanden på mit
netværk.

Jeg har koblet dem op med direkte RJ45 krydskabel. Der er ikke sat nogen IP
op på dem
da jeg kører Stofanet på den stationære og jeg ikke har nogen fast IP fra
dem.
Stofanet kører via USB og tilslutningen til den bærbare via netkort.
Jeg har aktiveret gæstekontoen i 2000.

De kan begge se sig selv, men ikke den anden.

Er der nogen der kan hjælpe mig ??
--

m v h

Erling

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-02-03 11:07

On Tue, 4 Feb 2003 10:38:16 +0100, "Erling Nielsen"
<erlings@email.dk> wrote:

> Jeg har koblet dem op med direkte RJ45 krydskabel. Der er ikke sat
> nogen IP op på dem da jeg kører Stofanet på den stationære og jeg
> ikke har nogen fast IP fra dem.

Du kan fx. bruge 172.22.22.x med masken 255.255.255.0 på de to
maskiners netkort. Derefter kan du fra en kommandolinie checke
med 'ping', om der er forbindelse.

-A