Kabler mm.
Fra : JKrogh

Dato : 12-03-01 17:55

Hejsa!

Jeg har et par spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med:

1) Da jeg skal have internet via kabeltv, skal jeg på én eller anden måde
have lavet så jeg stadig kan have et lille lokalt netværk mellem to
computere, med den ene af computerne koblet til internet. Hvad er det
smarteste (og gerne billigste!) i den forbindelse. Skal jeg have fat på en
switch/hub eller kan det lade sig gøre at købe et ekstra netkort til at
sætte i den ene computer?

2) Jeg hørte engang om en butik som solgte alt indenfor netværkskabler i
Aalborg. Men nu kan jeg ikke huske hvad den hed (nu jeg endelig har fået
brug for den). Er der én af jer der har en ide om hvilken butik det kunne
være.

På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Jakob

Fra : JeHj

Dato : 12-03-01 21:51

Du finder det hele i min WEB butik, der har alt i kabler, stik og underlige
dimser.
www.kabelbiksen.dk det du ikke lige kan finde, send en mail til
info@pcsmeden.dk

PC-Smeden

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-03-01 10:39

"JKrogh" <jkrogh@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> switch/hub eller kan det lade sig gøre at købe et ekstra netkort til at

Du ville nok være bedst tjent med at sætte en dåse op med RJ45 stik i
hvertlokale da det med bare at bore i hul i muren og så et kabel igennem er
noget værrer fusk..
Enhver el-installatør har de dåser og de koster små 125kr /stk. Men så ser
det også næsten proff ud ;)
Nu når du siger inet via kabel tv så har du tænkt over du evt skal have
2netkort i den ene maskine alt efter om det er med/uden router ikke?
Fordi hvis det er sådan du skal have 2netkort i den ene maskine kan du spare
hubben væk i første omgang og blot bruge et crossover kabel indtil den anden
maskine...

/Dennis

Fra : Arne Keller

Dato : 13-03-01 11:32

Hej Jakob

"JKrogh" <jkrogh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa!

snip

> [...]
fået
> brug for den). Er der én af jer der har en ide om hvilken butik det

Hvis du skal vide lidt mere om hvordan du gør tingene, kan du læse mere
her:
http://www.kabling.dk/kabling/hjemmet.htm
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=twistedpair

--