Hjælp til netværk ..
Fra : Finny

Dato : 11-03-01 22:30

Hej alle

Jeg har fået ADSL (PRO@C... fra td) Jeg har fået TD til at åbne Routeren så
alt indgående aktivitet bliver sendt til xxx.xxx.1.2 . DHCP er aktiv i
routeren
Det er så meningen at jeg vil sætte en firewall op til at styre
aktiviteterne, og derefter en mailserver. Kan disse køre på samme makine
Taler vi om to netkort?
Det er planen at bruge en linuxmaskine til ovenstående.

Er der nogen der har et forslag til at skrue netværket sammen

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 12-03-01 01:08

"Finny" <finny@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er planen at bruge en linuxmaskine til ovenstående.
>
> Er der nogen der har et forslag til at skrue netværket sammen

Vi taler ikke om to netkort, men om flere adresser på samme netkort (win2000
og Linux).

Sæt din computer op til at køre med faste adresser, eks. 192.168.1.6 for
http og
196.168.1.4 for FTP server og 192.168.1.2 for mail server, udefrakommende
ser ikke disse adresser, men din officielle IP adr. som du har fået tildelt
af TD.
For at du også selv kan surfe når det hele kører, så sæt gatwayen til at
være routerens DHCP, som er 192.168.1.1
Løsningen står på side 9 i den lille manual fra TD "Pro@ccess ADSL med
standard router"

Jeg har selv sat en FTP server op på denne måde under win2000 som kører i
baggrunden (serv-U)

Håber du kan bruge det til noget ?
Med venlig hilsen
Jørgen Jacobsen

Fra : Finny

Dato : 12-03-01 08:40

Hej
Jeg har jo fået TD til at køre alt indadgående kørt over på192.168.1.2 Hvis
jeg bruger denne IP på min maskine kan jeg IKKE surfe på nettet. Gateway er
sat til 192.168.1.1

Er det normalt ??

Fra : Finny

Dato : 12-03-01 10:28

Fandt problemet !!! Slåfejl mht DNS

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-01 10:46

"Finny" <finny@vip.cybercity.dk> skrev :

>Fandt problemet !!! Slåfejl mht DNS

Super, så er der kun 1 fejl tilbage.

hint : du kunne da godt have undladt at poste 59 linier der allerede
har været postet før

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Flugtbillist jages på Stevns - læs på www.stevns.net