Mac & PC i samme netværk ?
Fra : Michael Just

Dato : 09-03-01 10:46

Hejsa

Jeg har to stk PC koblet sammen i et netværk, men får én af dagene en iMAc
ind af døren. Den vil jeg jo gerne have koblet sammen med de to øvrige
blandt andet for at dele internetforbindelsen.
Kan det lade sig gøre ? Og er der nogen specielle forholdsregler jeg skal
tage hensyn til ??

Med venlig hilsen
Michael Just
Studerende på Danmarks Journalisthøjskole

Fra : Søren Dahl

Dato : 09-03-01 11:02

Hmmm ... på vores kontor har vi 2 PC'ere og 3 Mac.
De kommunikerer via PC MACLAN fra http://www.miramarsys.com/
Men en licens koster lidt over 2500kr, så jeg vil også meget gerne vide om
andre har en bedre løsning.

mvh
Søren D

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-03-01 11:51

"Michael Just" <michael.just@journalist.dk> wrote in message
> [...]
> blandt andet for at dele internetforbindelsen.
> Kan det lade sig gøre ? Og er der nogen specielle forholdsregler jeg skal

Hvis du har router (hardware baseret) for adgang til Internettet er det ikke
noget problem. Derimod findes der kun et begrænset udvalg af software
baseret Internet delings software, som understøtter flere platforme.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Just

Dato : 09-03-01 12:16

Desværre har jeg ingen router :(
Er der nogen med kendskab til hvilke programmer der evt. kan bruges ?
Og hvis ikke internetforbindelsen kan deles kan man så i de mindste få mac
og pc til at snakke sammen i et fælles lokalt netværk ? Altså deling af
filer, printer og den slags.

M.v.h

Michael just