IP-adresse på ADSL-router
Fra : Jonas Nielsen

Dato : 08-03-01 22:07

Hej

Jeg har en ADSL-opkobling fra world online. Desværre er mit password til
routeren blevet væk og jeg har nu brug for at finde ud af hvad routerens
IP-adresse er. Kan man det uden at bede world online om at give mig et nyt
password ?

Det er underordnet om metoden er til linux eller windows, da jeg kører begge
dele.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-01 22:08

"Jonas Nielsen" <jonasn@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ADSL-opkobling fra world online. Desværre er mit password til
> routeren blevet væk og jeg har nu brug for at finde ud af hvad routerens
> IP-adresse er.

Fungerer den stadig?
I så fald skriver du ipconfig i en dospromt og routeren er så den ip der
står som Standardgateway.

Ellers må du have noget managementkabel i den...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 08-03-01 22:49

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> "Jonas Nielsen" <jonasn@diku.dk> skrev i en meddelelse
>
> Fungerer den stadig?
> I så fald skriver du ipconfig i en dospromt og routeren er så den ip der
> står som Standardgateway.

Hvis det var den "eksterne" IP du skulle have fat i så prøv:

http://ip.ter.dk/

MVH Jacob

Fra : Nielsen

Dato : 08-03-01 23:27

Hej
"Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Du kan installere en pakkesniffer fra denne adr.: http://www.ethereal.com/
og lade den lytte på dit netkort på din pc.
Sæt den til at sniffe, reboot routeren, kig så på de pakker snifferen
fanger.

Det kræver at din pc er tilsluttet routeren direkte eller via en hub.
(Switch duer ikke)

Mvh.
Kent

Fra : Jonas Nielsen

Dato : 09-03-01 00:36

"Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> wrote in message > Hvis det var den
"eksterne" IP du skulle have fat i så prøv:

> http://ip.ter.dk/

Tak. Det var umiddelbart den simpleste løsning.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-03-01 04:20

On Fri, 9 Mar 2001 00:36:07 +0100, "Jonas Nielsen" <jonasn@diku.dk>
wrote:

>Tak. Det var umiddelbart den simpleste løsning.

En anden detalje er, at den newsserver, du bruger, også skriver den
IP-adresse, der forbinder til den, i dine newsindlæg.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Morten Boysen

Dato : 09-03-01 13:54

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in
message news:988sb4$1fga$1@tnews.inet.tele.dk...

> Fungerer den stadig?
> I så fald skriver du ipconfig i en dospromt og routeren er så den ip
der
> står som Standardgateway.

Ikke hvis der brruges NAT, som der gø hos WOL.

<http://www.myip.dk> kan også gøre det.

--
Morten Boysen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-03-01 20:59

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke hvis der brruges NAT, som der gø hos WOL.

Jeg troede det var den interne han snakkede om...