Jeg mangler også hjælp til start af IIS
Fra : Bo C

Dato : 27-02-03 20:38

Hej

Jeg har netop gennemlæst en kortfattet ASP Tutorial på
http://www.html.dk/tutorials/asp/. Jeg glæder mig nu til at se mine første
ASP sider på min egen IIS, desværre har jeg problemer med at få fremvist min
første hallo.asp fil. Når jeg forsøger at få fremvist siden i en browser, så
ser jeg kun koden.

Jeg har installeret IIS på Windows2000. Hallo.asp er gemt under
C:\inetpub\wwwroot\hallo.asp

Er der nogen der ved, hvorfor jeg ser koden og ikke resultatet af koden ?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-02-03 21:45

Bo C wrote :
´
> Jeg har installeret IIS på Windows2000. Hallo.asp er gemt under
> C:\inetpub\wwwroot\hallo.asp
>
> Er der nogen der ved, hvorfor jeg ser koden og ikke resultatet af
> koden ?

hvordan forsøger du at hente filen ? Hvad er adressen i din browser ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 97,4%
http://www.spampal.org.uk/

Fra : Bo C

Dato : 28-02-03 21:17

I min browser skriver jeg:

http://XXX/hallo.asp

hvor XXX er navnet på min computer.

Venlig hilsen

Bo

"Jesper Stocholm"
<skal.du.absolut.vise.min.emailadresse.ved.svar@stocholm.invalid> skrev i en
meddelelse news:Xns932FDD3ECC5E3spamstocholmdk@130.226.1.34...

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 28-02-03 22:58

"Bo C" <bo_christoffersen@hotmail.com> wrote in message
> I min browser skriver jeg:
>
> http://XXX/hallo.asp
>
> hvor XXX er navnet på min computer.

Prøv evt. http://localhost/ (men, det burde give det samme)

nu har du husket <% og %> som angiver at du starter og slutter aspkode?

\Henrik

Fra : Bo C

Dato : 01-03-03 10:12

Hurra! Jeg har fundet fejlen. Jeg skrev Hallo.asp i Frontpage, som herefter
ændrede min indtastede kode til at blive fremvist som et skærmbilled - hvis
I forstår. Tak for svarerne og undskyld ulejlighed.