Cookies
Fra : Peter Nicholaisen

Dato : 24-02-03 21:25

Hej NG

Er der nogen der kan vise mig et eks. på en cookie der kan gøre følgende:

Jeg har en menuside der har noget tekst og en form med en checkboks. Hvis
man sætter kryds i checkboksen skal man næste gang man logger på siden ikke
komme til menusiden men til en underlæggende side.

Håber på lidt hjælp

Tak

Fra : Tom Jensen

Dato : 24-02-03 23:00

"Peter Nicholaisen"
> [...]
ikke
> komme til menusiden men til en underlæggende side.

' Er der en Cookie ?? OBS Store bogstaver !!
For Each cookie In Request.Cookies
For Each key In Request.Cookies(cookie)
if key = "KUNDEID" and cookie = "FFButik" then
KundeID = Request.Cookies(cookie)(key)
end if
Next
Next

if len(KUNDEID) > 0 then
response.redirect("VelkommenGammel.asp")
else
response.redirect("VelkomenNy.asp")
end if
' Læg en cookie
response.cookies("FFButik") = "FFButik"
response.cookies("FFButik")("KUNDEID") = Kundenr
response.cookies("FFButik").expires = DateAdd("m",3,Now())
response.cookies("FFButik").secure = false
Du checker først om kunden har en cookie. (OBS. Cookies kan være slået
fra i browseren).

1.) Kunden har en cookie. Du sender kunder videre til siden
"VelkommenGammel" slår kunden op i databasen og skriver
Velkommen <%=kundenavn%>

2.) Kunden har ikke en cookie. Du sender kunder videre til
siden "VelkommenNy" og skriver Velkommen som ny kunde.

Når du har fået oprettet en kunde gemmer du kundenumeret i en
cookie på kundens PC. (OBS Cookies kan være slået fra)

Dette er den rå kode der skal dimensioneres variabler.

--
Tom Jensen
FF Soft

Fra : Peter Nicholaisen

Dato : 25-02-03 10:31

> [...]
> cookie på kundens PC. (OBS Cookies kan være slået fra)
>
> Dette er den rå kode der skal dimensioneres variabler.

Tak, men det var nu ikke lige det jeg skulle bruge.

Følgende kan ske:

Eks. 1:
En bruger logger på min hovedside.
Han sætter kryds i en checkboks.
Næste gang han logger på hovedsiden sendes han videre til en underlæggende
side.

Eks. 2:
En bruger logger på min hovedside.
Han sætter ikke kryds i en checkboks.
Næste gang han logger på hovedsiden sendes han ikke videre.

Hvordan løses det med en cookie. Kan det løses med brug af IP-addresser?

Tak
PN

Fra : Tom Jensen

Dato : 25-02-03 16:15

"Peter Nicholaisen"

> [...]
> Han sætter kryds i en checkboks.
> Næste gang han logger på hovedsiden sendes han videre til en underlæggende
Så giv ham en cookie når han sætter krydset. Det vil sige når du
submitter formen, checker du om der er et kryds eller ej.

> Eks. 2:
> En bruger logger på min hovedside.
> Han sætter ikke kryds i en checkboks.
> Næste gang han logger på hovedsiden sendes han ikke videre.
Giv ham ikke nogen cookie.

Når en bruger henter din hovedside checker du om han har en cookie eller ej,
hvis han har, så bruger du redirect til en anden side og hvis han ikke har
gør du
ingenting.

--
Tom Jensen
FF Soft

Fra : Peter Nicholaisen

Dato : 25-02-03 15:55

> [...]
ej,
> hvis han har, så bruger du redirect til en anden side og hvis han ikke har

Kan du vise kode dertil. Jeg er totalt noob indenfor cookies.

Tak endnu engang

Fra : Jesper Haar

Dato : 25-02-03 23:28

> [...]
ej,
> hvis han har, så bruger du redirect til en anden side og hvis han ikke har

Hej med jer

Jeg har siddet med samme problem. Kan ikke finde noget på nettet der kan
hjælpe, så det ville være rart med lidt hjælp i tråden.

Hilsen
Haar

Fra : Tom Jensen

Dato : 27-02-03 20:59

"Jesper Haar"

> ej,

> Jeg har siddet med samme problem. Kan ikke finde noget på nettet der kan
> hjælpe, så det ville være rart med lidt hjælp i tråden.

Jeg havde faktisk - troede jeg - beskrevet løsningen. Altså:
1) Hvis cookie eksisterer har kunden været her før. Gør intet.
Hvis kunde ikke eksisterer er det en ny kunde. Videre til anden side.
2) Stik kunden en cookie.
Hvis kunden har slået cookies fra i browseren vil kunden altid være ny
kunde.

1) Dette står i toppen af hovedsiden før nogle HTML tags
' Er der en Cookie ?? OBS Store bogstaver !!
For Each cookie In Request.Cookies
For Each key In Request.Cookies(cookie)
if key = "KUNDEID" and cookie = "FFButik" then
' kunde eksisterer
else
response.redirect("nykunde.asp")
end if
Next
Next

2) Dette står på en side hvor kunden har fået et kundenr
[...]

Jeg kan ikke forklare det bedre, hvis den ikke sidder i skabet nu,
skal der andre kræfter til.
Læs mere om cookies på www.html.dk Et knaldgodt sted at starte.

--
Tom Jensen