ASP with MySql
Fra : Raven_

Dato : 23-02-03 14:23

Hej NG

Jeg er ny i denne gruppe så jeg underskylder hvis dette spørgsmål er
besvaret flere gange, kunne dog ikke lige finde svaret på mit spørgsmål her
i gruppen.

Jeg har i et lille ½ års tid arbejdet med ASP og MS Access. Jeg er dog ikke
tilfreds med MS Access, den opretter en hel del SQL som jeg ikke ved hvad er
og vil gerne have fuld kontrol over min db. Derfor gik jeg i gang med MS
SQL, hvilket jeg er ganske tilfreds med, men nu hvor jeg skal have min side
oploadet til et webhotel har jeg opdaget, at det er de færreste der
understøtter MS SQL. Dem der gør ligger i et prisleje jeg ikke er villig til
at betale.

Derfor ville jeg vide om MySql virker med ASP (Jeg kan ikke se hvorfor den
ikke skulle), Jeg er af den opfattelse at MySql fortrinvist benyttest med
PHP (Er det korrekt? ).

Hvilke ulemper er der ved brug af MySql sammen med ASP?

Jeg håber der er nogen, der kan skænke lidt lys over sagen.

Mvh
Raven_

Fra : Claus O

Dato : 23-02-03 18:07

"Raven_" <ian.cemann@get2net.dk> wrote

> Derfor ville jeg vide om MySql virker med ASP (Jeg kan ikke se hvorfor den
> ikke skulle), Jeg er af den opfattelse at MySql fortrinvist benyttest med
> PHP (Er det korrekt? ).

Det et intet problem, selvom den er freeware, som php.

> Hvilke ulemper er der ved brug af MySql sammen med ASP?

MS SQL kan selvfølgelig mere og er "lidt" dyrere
Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på området,
men du vil ved mere avanceret sql støde ind i noget som ikke (kan) gøres
så nemt i Mysql som i MS Sql.

> Jeg håber der er nogen, der kan skænke lidt lys over sagen.

Kik ind her under og se hvor nemt du får alle dine data over i MySQL:
http://www.accessmysql.com/
Det kan bruges både lokalt og til eksternt hotel, hvis det altså tillades
af hotellet.

Fra : Raven_

Dato : 23-02-03 18:39

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
> http://www.accessmysql.com/
> Det kan bruges både lokalt og til eksternt hotel, hvis det altså tillades

Takker..

/Raven_